شناسهٔ خبر: 98687 - سرویس استان‌ها

طی شش ماهه نخست سال جاری

ارزیابی فنی بیش از ۱۵ هزار ناوگان حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی

کنترل ناوگان - خراسان جنوبی-2.jpg سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از ارزیابی فنی ۱۵۷۹۲دستگاه وسائط نقلیه عمومی جاده ای این استان در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( خراسان جنوبی) سرپرست  اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار کرد: از مجموع ۱۵۷۹۲ مراجعه کننده وسائط نقلیه عمومی جاده ای بار و مسافر در این مدت به مراکز معاینه فنی استان تعداد ۱۲۱۳۸ وسیله موفق به اخذ برگ معاینه فنی شده و ۳۶۵۴ وسیله نقلیه موفق به دریافت گواهی معاینه فنی نشدند.

محمد اعتمادی مقدم تصریح کرد: یکی از علل مهم و حائز اهمیت در تعداد و شدت حوادث جاده ای وجود نقص فنی در ناوگان برون شهری است.

سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به اهمیت و ارزش کار معاینه فنی خودرو در حفظ محیط زیست، ایمنی و امنیت جاده ها بیان کرد: مراکز معاینه فنی خودرو های سنگین به منظور دستیابی به اهدافی مثل ارتقاء ایمنی در تردد جاده ای، حفظ محیط زیست از آلودگی ،کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده هادر بخش حمل و نقل عمومی فعالیت می کنند.

وی یادآور شد : ۴ مرکز معاینه فنی تحت پوشش این اداره کل در شهرستان های بیرجند – قاین – طبس و فردوس به منظور دستیابی به اهدافی نظیر ارتقای ایمنی در تردد جاده ای، كاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها و حفظ محیط ‌زیست فعالیت می کنند و تمامی عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی بصورت مکانیزه انجام می شود.

اعتمادی مقدم خاطر نشان کرد: بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد وسایل نقلیه سنگین و سبک كه فاقد برگ معاینه فنی معتبر باشد، ممنوع است.