شناسهٔ خبر: 98688 - سرویس استان‌ها

با هدف ارتقای روکش آسفالت راه های استان مرکزی انجام پذیرفت؛

شروع عملیات روکش آسفالت محلات به دلیجان با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار

 عملیات روکش آسفالت محلات به دلیجان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از شروع عملیات اجرایی پروژه روکش آسفالت محور محلات به دلیجان با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (مرکزی) ، علیرضا اختری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اهمیت محور محلات به دلیجان و برخورداری از میانگین ۱۳ هزار تردد روزانه در دو مسیر رفت و برگشت در هر شبانه روز افزود: با پیگیری‌های بعمل آمده با هدف ایجاد بستری مناسب برای تردد کاربران جاده‌ای، عملیات اجرایی پروژه روکش آسفالت محور محلات-دلیجان با در نظر گرفتن ۷۰ میلیارد ریال اعتبار شروع شده است.

به گفته وی در نظر است با اعتبار تعیین شده، در ۵ کیلومتر از این محور در محدوده نیم ور به دلیجان یک لایه ماسه آسفالت و یک لایه روکش نهایی اجرا گردد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در ادامه با اشاره به وضعیت مطلوب رویه آسفالتی راه‌های شهرستان دلیجان نیز گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، ارزش ریالی پروژه‌های اجرایی در حوزه نگهداری راه‌های شهرستان دلیجان بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: پروژه لکه گیری و روکش آسفالت محور سلفچگان-دلیجان با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار و پروژه‌های اجرای لایه حفاظتی میکروسرفیسینگ در محور دلیجان-اصفهان و لکه گیری و روکش آسفالت کمربندی شهر دلیجان به ترتیب با ۱۰۰ و ۵۰ میلیارد ریال از اقدامات ارزشمندی است که در راستای طرح سراسری ارتقای روکش آسفالت راههای شریانی کشور در استان مرکزی اجرا شده است.

اختری یادآور شد: ارتقای ایمنی راه‌ها یکی از مهم‌ترین اهداف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی است که در این راستا، بصورت مستمر و جاری درقالب پروژه‌های پیمانی و امانی با بکارگیری تجهیزات و ماشین‌آلات سازمانی و هم افزایی با پیمانکاران بخش خصوصی، اقدامات لازم صورت می‌پذیرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اقدامات بعمل آمده در راه‌های تحت پوشش شهرستان‌های محلات و دلیجان، با چاشنی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط کاربران جاده‌ای روز به روز شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات جانی ناشی از آن باشیم.