شناسهٔ خبر: 98717 - سرویس مسکن و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

استانداران در شناسایی و معرفی اراضی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن همراهی کنند/حل موضوع حریم شهر سیراف در جلسه‌ای با وزارت کشور

شورای مسکن کنگان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال احداث خواهد شد بر همراهی استانداران در شناسایی و معرفی اراضی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان بوشهر با شرکت درشورای اداری کنگان، اعلام کرد: در جلسه ای که قبل از سفر معاون اول رییس‌جمهوری به بوشهر انجام شد، اعتبارات خوبی برای استان بوشهر تخصیص یافته است که فردا در سفر رییس جمهوری به  استان، اعلام می شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه کریدور نوارساحلی جنوب از پیشرفت مناسبی برخوردار است، گفت: تکمیل این کریدور برای چهار استانی که از آن می گذرد، بسیار مهم و استراتژیک است . در خصوص تکمیل بندر کنگان نیز به سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کردیم که برای توسعه بندر کنگان و بنادر جنوبی اعتبار لازم را تدوین و به وزارتخانه پیشنهاد بدهد تا مراحل تصویب آن انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی از دیگر موضوعاتی را که در سفر به استان بوشهر بررسی شد، موضوع توسعه حریم شهرها برشمرد و گفت: موضوع حریم شهر سیراف در جلساتی که با وزارت کشور برگزار خواهد شد، حل می‌شود.  اراضی حریم شهرها، اراضی کنار شهرها و خارج از حریم با پیشنهاد وزارت راه جزو حریم شهر خواهد شد تا برای ساخت مسکن و اجرای قانون جهش تولید مسکن مورد استفاده قرار بگیرد.

قاسمی توضیح داد: در خصوص مسکن نیز تعهد ما  این است که چهارمیلیون مسکن ظرف چهار سال در کشور احداث شود. برای اینکار برنامه‌ریزی‌ها انجام و زمین‌هایی نیز پیش‌بینی شده است.

وی بر شناسایی و معرفی اراضی دولتی توسط استانداران به عنوان مسئول شورای مسکن استان تاکید کرد و گفت: زمین‌های درون شهرها که متعلق به دولت است باید شناسایی و به اداره کل استان اعلام شود. آن اراضی با تغییر کاربری در اختیار دهک‌های یک تا ۵ جمیعتی برای اجرای طرح جهش تولید مسکن قرار خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هفته آینده سامانه ثبت نام متقاضیان چهار میلیون واحد مسکونی قانون جهش تولید مسکن آماده خواهد شد، بر ثبت‌نام متقاضیان واقعی در سامانه تاکید کرد. 

قاسمی گفت: باتوجه به تجربیات مسکن مهر و مسکن ملی، در اجرای قانون جهش تولید مسکن، واحدهای مسکونی در مناطقی که متقاضی وجود دارد، احداث خواهد شد و بنابراین جهش تولید مسکن بر اساس متقاضی محوری طراحی شده  است.

وی توضیح داد: اراضی مناسب، ارایه تسهیلات ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومانی و ارایه خدمات رایگان و مناسب برای اجرای قانون جهش تولید در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. در شهرهای کوچک بنیاد مسکن آماده سازی زمین را انجام می دهد و به مردم برای احداث مسکن تخصیص می‌دهد. راه دیگر احداث مسکن در قانون جهش تولید با همکاری تعاونی ها و  انبوه سازان است که اقدام خواهد شد.