شناسهٔ خبر: 98764 - سرویس شرکت‌ها

مدیر هسته گزینش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت:

هدف هسته گزینش در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک توانمند شدن شرکت و نقش آفرینی پرسنل متعهد در افزایش کیفیت پروژه‌های عمرانی است

محسن رضايي مدیر هسته گزینش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: هدف هسته گزینش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در راستای تحقق مسئولیت سازمانی خود ،جذب و نگهداری نیروهای انسانی آموزش دیده، متعهد، متخصص و با صلاحیت است تا نقش موثری در ارزش آفرینی و ارتقاء کیفیت و ایمنی در پروژه عمرانی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن رضایی مدیر هسته گزینش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در راستای ماموریت سازمانی هسته گزینش شرکت، به عنوان نهاد موثر سعی بر آن دارد با پایبندی به اصول اخلاق اسلامی، حرفه‌ای، رعایت حقوق شهروندی و سازمانی نقش موثری در انتخاب و گزینش پرسنل شرکت در جهت تحقق اهداف شرکت داشته باشد.

رضایی گفت: این هسته در راستای منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) و ارائه طریق برای گزینش افراد، فرمایشات ایشان را مد نظر و فصل‌الخطاب خود قرار داده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) در خصوص ضرورت گزینش توصیه‌هایی را بیان فرمودند در گزینش افراد ملاحظه کنید کسانی باشند که جهات اسلامی، جهات انقلابی و جهات ارزشی را رعایت کنند تا کار و اخلاق چنان که باید و شاید پیش برود.

رضایی گفت: مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) به مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌ها توصیه فرموده‌اند که به " گزینش" به چشم رقیب و مانع نگاه نکنند، به چشم بازو، وسیله کار، چشم بیننده و گوش شنونده در پیدا کردن آدم‌های کارآمد نگاه کنند.

وی با اشاره به اینکه در گزینش به دنبال افراد توانمند متعهد و با تقوا برای رشد شرکت هستیم گفت: در فرمایشات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) اشاره شده است که در بین کسانی که توانایی کار دارند دنبال عنصر تقوا، تعهد و اخلاص بگردید و آن را در دستورکار بگذارید معتقدیم گزینش برای دستگاه‌های دولتی، نهادها و همه دستگاه‌های عامل که از نیروی انسانی استفاده می‌کنند لازم و واجب است.

مدیر هسته گزینش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در شرکت از ابتدای تشکیل گزینش گفت: هسته گزینش آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کار خود را از دهه ۱۳۷۰ آغاز و مدتی در سال ۱۳۸۲ به صورت مستقل مشغول به فعالیت و ارائه خدمات بود، که بر اساس سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و تمرکز گرایی هیات عالی گزینش کلیه وظایف هسته گزینش آزمایشگاه منحل و اختیارات و منابع انسانی این هسته به هسته مرکزی گزینش شماره ۲ وزارت راه محول شد. دفتر هسته گزینش شماره ۲ در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مستقر و در نهایت پس از تغییر در سیاست‌های هیئت مرکزی گزینش وزارت راه در اواخر سال ۱۳۸۸ موضوع ایجاد هسته گزینش هواشناسی و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، در دستور کار قرار گرفت و نهایتاً در دی ماه سال ۹۱ به خاطر حجم بالای نیروی انسانی و پرونده‌های گزینش، هسته آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از هسته‌ گزینش هواشناسی مستقل شد و از سال ۱۳۹۹ تا ابتدای سال ۱۴۰۰ این هسته با ۳ عضو و ۴ نفر نیروی تمام وقت کلیه امور گزینش همکاران را عهده دار بوده و از ابتدای امسال نیز با ۵ عضو جدید و ۵ نفر نیروی تمام وقت با اهتمام جدیدتری کار را انجام و به عهده گرفته است.

وی با بیان اینکه افراد گزینش شده طی دوره‌ها و سال‌های قبل مجدداً گزینش می‌شوند گفت: در حال حاضر با توجه به قانون گزینش کلیه نیروها در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک هر ۳ سال یک بار باید روند گزینش را مجددا طی کنند. که این روند تا به امروز به حول قوه الهی و تلاش همکاران در این هسته انجام شده است.

رضایی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تعداد ۴۸۰ نفر مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، در مورد روند گزینش در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: با توجه به ماده واحده قانونی تسری و ماده ۲ قانون گزینش امر گزینش و اجرای ضوابط و مقررات مربوط به آن برای کلیه نیروها اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی روزمزد و عناوین مشابه که مشمول قانون کار در کلیه دستگاه‌های مذکور می باشند تابع احکام مقرر در قانون گزینش و آیین نامه آن خواهند بود.

به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مدیر هسته گزینش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه سند راهبردی هسته‌گزینش در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تدوین شده است گفت برای نخستین بار سند راهبردی هسته‌گزینش آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تدوین و به هیئت مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی ارسال شده که فرآیند و وظایف و عملکرد هسته گزینش در این سند مشخص و به مدت پنج سال از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ عملیاتی می‌شود.