شناسهٔ خبر: 98939 - سرویس مسکن و شهرسازی

با حضور معاون بنیاد مسکن:

تفاهم‌نامه همکاری بنیاد مسکن و شرکت ملی پست امضا شد

تفاهم نامه تفاهم‌نامه همکاری بنیاد مسکن و شرکت ملی پست به منظور همکاری در پروژه ملی نشانی استاندارد مکانی (GNAF)، ارائه خدمات الکترونیک به نیابت از بنیاد مسکن به روستاییان و ایجاد زیرساخت‌های فروش اینترنتی محصولات روستایی و کمک به اقتصاد روستایی به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به مناسبت روز جهانی پست و  روز روستا با حضور محمدرضا شاملو معاونت عمران روستایی و قائم‌مقام رئیس در امور مجلس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سبحانی معاون وزیر، رئیس هیئت‌مدیره و مدیر عامل شرکت ملی پست تفاهم‌نامه همکاری به منظور تهیه، تدقیق و اجرای طرح‌های هادی روستایی به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه در راستای همکاری طرفین در پروژه ملی نشانی استاندارد مکانی (GNAF)، ارائه خدمات الکترونیک به نیابت از بنیاد مسکن به روستاییان و ایجاد زیرساخت‌های فروش اینترنتی محصولات روستایی و کمک به اقتصاد روستایی مبادله شده است.

سبحانی‌فر در مراسم امضای این تفاهم‌نامه بر همکاری متقابل بنیاد و پست به منظور تسهیل ارائه خدمات به روستاییان و نقش خدمات غیرحضوری در رفاه روستاییان بر اجرای پروژه GNAF در روستاها، ایجاد بازار الکترونیکی فروش محصولات روستایی تاکید کرد.

محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم امضای این تفاهم نامه که در ۱۰ ماده و ۲ تبصره به امضا رسید، ضمن بیان اهمیت این تفاهم‌نامه برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به روستاییان، گفت: با توجه به پراکندگی روستاها در سطح کشور، با امضای این تفاهم‌نامه، تأمین بستر لازم برای ارائه خدمات فنی صدور پروانه ساختمان‌های روستایی ،تعیین حدود وضعیت املاک روستایی ، و ارایه تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی و اسناد روستایی به صورت الکترونیک از طریق باجه‌های پستی فراهم می‌شود.

شاملو تصریح کرد: این خدمات می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های روستاییان، کاهش تردد روستاییان به شهر و در نتیجه صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های روستاییان و کاهش خطرات جاده‌ای شود.