شناسهٔ خبر: 98957 - سرویس بنادر و دریانوردی

رئیس سازمان شیلات در مراسم روز جهانی دریانوردی اعلام کرد:

رتبه بیست و ششم کشور در صید و صیادی جهان/ تحقق بومی‌سازی دانش پرورش ماهی در قفس

نبی اله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات از رتبه بیست و ششم کشور در صید و صیادی جهان خبر داد و گفت: از نظر ناوگان و صید در غرب اقیانوس هند، رتبه نخست را داریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ‌نبی‌اله خون میرزایی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی، اظهار داشت: در صید و صیادی جهان، ایران رتبه بیست و ششم را دارد و در اقیانوس هند رتبه دوم و در غرب اقیانوس هند از نظر ناوگان و صید در رتبه نخست هستیم. 

وی با بیان اینکه ۱۴۰ هزار صیاد در عرصه تولید فعال است، تصریح کرد: بر اساس برنامه تدوین شده، میزان تولیدات سازمان شیلات در سال گذشته می‌بایست یک میلیون و ۳۷۳ هزار تن می‌بود که به دلیل مشکلات مختلف توانستیم یک‌میلیون و ۲۶۰ هزار تن آن را محقق کنیم.

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه در موضوع پرورش ماهی در قفس باید فعالیت‌های خود را توسعه دهیم، گفت: با بومی‌سازی دانش پرورش ماهی در قفس، به خودکفایی ۹۵ درصدی در تأمین تجهیزات دست پیدا کردیم.  

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی درباره تحقق فعالیت صیادی اظهارداشت: طبق برنامه تولید ۶۶۰ هزار تن مدنظر قرار گرفته بود که با تلاش مضاعف عدد ۷۱۵ هزار تن ثبت و همچنین در بخش آبزی‌پروری ۹۱ درصد برنامه محقق شد.