شناسهٔ خبر: 99020 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

توزیع کلاه ایمنی بین موتورسیکلت سواران روستای سیادک شهرستان زاهدان

توزیع کلاه ایمنی بین موتورسیکلت سواران روستای سیادک شهرستان زاهدان رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از توزیع ۱۰۰ عدد کلاه کاسکت ایمنی بین راکبان موتور سوار روستای سیادک شهرستان زاهدان بمناسبت هفته نیروی انتظامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (سیستان و بلوچستان) یاسر محمد حسنی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یکی از طرح‌های مهم حوزه حمل و نقل استان، اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت سوار است که هر ساله در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی اجرا می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که در شش ماهه اول سال جاری 117 فقره تصادف معادل 7 درصد از کل تصادفات مربوط به راکبان موتورسیکلت سوار اختصاص دارد، امیدواریم تا با ارتقاي فرهنگ ترافيكي در سطح استان و نهادينه شدن موضوع استفاده از كلاه ايمني از سوي راكبان و ترك نشينان موتورسيكلت شاهد كاهش مصدومان، متوفيان و همچنين پيامدهاي ناگوار ناشي از آن باشيم.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح ایمن سازی موتورسیکلت سواران از سال 90 در این استان آغاز شده گفت: این اداره کل از زمان اجرای این طرح مهم تاکنون اقدام به توزیع بیش از 35 هزار کلاه کاسکت ایمنی بین راکبین موتورسیکلت نموده است.

 محمد حسنی خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما در مجموعه بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان بر ارتقا فرهنگ و دانش ترافیک و افزایش ایمنی تردد در جاده‌های این استان معطوف است.