شناسهٔ خبر: 99025 - سرویس استان‌ها

در راستای اجرای قانون حدنگار انجام پذیرفت؛

آغاز جانمایی پلاک‌های ثبتی بخش ۲ کاشان در بانک اطلاعات املاک استان اصفهان

مجتبی اراسته اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: عملیات برداشت شمیم و جانمایی پلاک‌های ثبتی بخش دو کاشان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با بیان اینکه طرح شمیم (شبکه ملی یکپارچه مالکیت) در شهرستان کاشان در حال اجرا است اظهار کرد: این اقدام گام بزرگی در راستای تهیه نقشه‌های ارتفاعی مسطحاتی با سرعت بالا بوده که دقت سندهای صادره را بالا می‌برد. 

وی گفت: طرح شمیم در راستای پیاده‌سازی قانون حدنگار و یکپارچه‌سازی نقشه‌های کلی انجام و سبب می‌شود تا تمامی ارگان‌ها، ادارات و حتی نقشه شمیمان نظام مهندسی نیز با استفاده از امکانات شمیم و با ایجاد ارتباط و مجوزهای قانونی اقدام به برداشت آنی قطعات کنند. 

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اذعان داشت: بر این اساس و بنا بر سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان سند ۵۳۲ متر مربع از اراضی کاشان اخذ شد. 

وی با بیان اینکه جانمایی پلاک‌های ثبتی بخش دو کاشان در حال انجام است عنوان کرد: برای پلاک‌های ثبتی واقع در مشکات، طاهرآباد، قمصر، الهیه و ناجی آباد کاشان، باغ شهرِ نیاسر و شهرک باهنر قمصر، عملیات برداشت شمیم در حال انجام است. 

آراسته بیان داشت: اقدامات مربوط به سه پلاک ثبتی در قمصر، شهرک ایثارگران و ساختمان راه و شهرسازی نیز انجام پذیرفته و جهت صدور سند به اداره ثبت اسناد و املاک ارائه شده است. 

وی بابیان اینکه طرح ملی کاداستر در راستای توسعه الکترونیک در این شهرستان در حال اجرا است، گفت: این طرح از زمین‌خواری، کلاه‌برداری و صدور اسناد مالکیت معارض جلوگیری می‌کند و در آن اطلاعات حقوقی مالک و تمامی اراضی ملی ثبت می‌شود. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان  تاکید کرد: راهکار اصولی جهت جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو و فرصت طلب اخذ اسناد مالکیت اراضی ملی به صورت تک‌برگ و کاداستر شده است که به لطف خدا روند اخذ اسناد با سرعت مطلوبی در حال انجام است.