شناسهٔ خبر: 99029 - سرویس وزارتی

کمربندی شیراز در دستور کار اولین سفر رییس دولت سیزدهم به استان فارس

وزیر راه و شهرسازی از کمربندی جنوب و غرب شیراز بازدید کرد

بازدید وزیر راه و شهرسازی در دومین روز از سفر خود به استان فارس از کمربندی جنوب و غرب شیراز بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در دومین روز حضور خود به استان فارس در جریان سفر رئیس جمهور به این استان، از کمربندی جنوب و غرب شیراز بازدید کرد. در این بازدید وزیر راه و شهرسازی با بررسی مشکلات و چالش های موجود در این محور با تاکید بر رفع این موارد، اظهار کرد: در جریان اولین سفر رییس جمهور به استان فارس، یکی از موضوعاتی که به آن پرداخته می شود، کمربندی شیراز است که امیدواریم با تصمیماتی که اتخاذ خواهد شد، شاهد به حداقل رسیدن مشکلات این بخش باشیم.

بر اساس این گزارش، کمربندی شیراز به طول ۴۵ کیلومتر از محور شیراز – اصفهان شروع و با گذر از شمال و جنوب غرب شهر شیراز تا خروجی شهر به سمت استان های هرمزگان و کرمان ادامه دارد . با توجه به توسعه شهر شیراز، محور کمربندی با شهرک های مسکونی احاطه شده و دسترسی های فراوان و غیر قابل کنترل در حاشیه کمربندی شکل گرفته است .

گفتنی است عدم وجود محدودیت هایی از قبیل سرعت کاه – دوربین کنترل سرعت و تقاطع های چراغ دار کنترل شده و مهمتر از همه عدم وجود بزرگراه پیوسته در امتداد شرق به غرب شیراز در محدوده شهر باعث شده مردم شریف شهر شیراز و  روستا ها و شهرهای اطراف برای دسترسی از شرق به غرب و برعکس تمایل داشته باشند از کمربندی استفاده و باعث افزایش چگالی و تردد شوند .