شناسهٔ خبر: 99040 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

رفع مشکلات اساسی استان فارس در سفر استانی رییس جمهور

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت برای دهک‌های پایین درآمدی در طرح جهش تولید مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان فارس و در شورای اداری شهرستان زرقان گفت: سفر استانی رییس جمهور به استان فارس دستاوردهای بسیار خوبی برای مجموعه استان خواهد داشت. علی رغم شرایط اقتصادی در جلسه پیش از سفر اقدامات خوبی پیش‌بینی شد و اعتبارات خوبی منظور شده است که بسیاری از مشکلات اساسی استان از جمله آزادراه اصفهان-شیراز، کمربندی شیراز، باند دوم بزرگراه شیراز-عسلویه و ادامه راه‌آهن فارس به بوشهر و عسلویه را مرتفع خواهد کرد. 

وی ادامه داد: امیدوارم که در این سفر چهره استان تغییر کند. از مشکلات مطرح شده در این جلسه، آنچه وظیفه ساختاری وزارت راه و شهرسازی است را در دستور کار قرار خواهد داد و آنچه که مربوط به باقی مشکلات مانند حوزه آب و کشاورزی است را به عنوان نماینده رییس جمهور به دولت منتقل خواهم کرد تا باقی دستگاه‌ها برای حل این مشکلات اقدامات اساسی انجام دهند.

قاسمی افزود: در مورد مسکن مهر، از واحدهای باقی‌مانده بازدید کرده و مشکلات موجود را برطرف خواهیم کرد که مردم به خوبی بتوانند در این واحدها زندگی کنند. اقداماتی که در دستور کار دولت قرار گرفته می‌تواند مشکل کسانی که مسکن ندارند را به خوبی حل کند. اکنون بخش مهمی از هزینه خانوار را مسکن تشکیل می‌دهد. لذا خواهشمندم کسانی که امروز مسکن ندارند در این اقدام حتما شرکت کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح جهش تولید مسکن مزیت‌های بیشتری نسبت به طرح‌های پیشین دارد. در این طرح عیب و حسن طرح مسکن مهر و باقی طرح‌های موجود در این حوزه را بررسی کرده و طرح را با شرایط جدید و اصلاحات جدید در دستور کار قرار دادیم. در این طرح در استان فارس باید در دو سال اول بیش از ۱۰۰ هزار واحد احداث شود. 

وی ادامه داد: مزیت‌هایی که در قانون پیش‌بینی شده جذابیت زیادی به این طرح می‌دهد. زمین رایگان، تسهیلات کم بهره برای دهک‌های پایین درآمدی و خدمات دولت از جمله این مزیت‌ها است. به زودی در کل کشور یک جهش جدی خواهیم داشت و کمبود مسکن برطرف می‌شود. در این طرح کمتر به سمت ارتفاع سازی حرکت می‌کنیم که مردم در شرایط بهتری زندگی کنند. این یک اقدام اساسی و مهم دولت سیزدهم است.