شناسهٔ خبر: 99077 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون امور دریایی سازمان بنادر عنوان کرد:

کارنامه درخشان سازمان بنادر در پایداری تجارت دریایی کشور و مدیریت تحریم/ تأکید بر مکانیزه‌ سازی و ارتقای خدمات به ذینفعان/ برون‌سپاری خدمات دریایی با دقت و قوت پیگیری می‌شود

جلیل اسلامی عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با وجود تحریم و شرایط کرونایی، این سازمان در پایداری فعالیت بنادر و حمل‌و‌نقل دریایی کشور، خوش درخشید؛ به گونه‌ای که در ورود و خروج کشتی‌ها و خدمه به بنادر کشور، برگزاری آزمون‌های دریانوردی و اعطای گواهینامه‌های کشتی و دریانوردان هیچ خللی وارد نشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلیل اسلامی با بیان اینکه برون‌سپاری خدمات دریایی فرآیندی است که از سال‌های گذشته شروع شده و با انجام برون‌سپاری عملیات لایروبی، در سال جاری، طرح برون سپاری یدک‌کشی را نهایی و اعلام خواهیم کرد، افزود: برون‌سپاری خدمات دریایی با دقت و قوت پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: ساماندهی شناورهای فاقد هویت و انضباط‌ بخشی به تردد‌های دریایی از جمله کارهای مهم در حوزه دریایی است که ‌در این حوزه ۱۵۰۰ فروند شناور فاقد هویت شناسایی، هویت‌دار و ثبت شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ارتقای سطح ایمنی دریایی و دریانوردی را از جمله موضوعات مهم عنوان کرد و از به روزرسانی جرایم قانون حفاظت از دریاها و رودخانه‌های قابل کشتیرانی و تهیه مقدمات پوشش کامل ارتباطات دریایی در آب‌های کشور خبر داد.

وی با تأکید بر ارتقای خدمات به ذی نفعان و حذف فرآیندهای دستی و مکانیزاسیون خدمات دریایی، گفت: انتظار این است که کیفیت ارائه خدمات دریایی را ارتقا دهیم. 

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، اسلامی انجام به موقع بازرسی از کشتی‌های تحت پرچم و خارجی، بر اساس الزامات ملی و بین‌المللی؛ طراحی و اجرای ‌سازوکار نظارت بر صنایع ساخت و تعمیر شناورها و مدیریت سوخت‌رسانی به شناورهای خدماتی را از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه عملیات دریایی برشمرد.