شناسهٔ خبر: 99123 - سرویس استان‌ها

در شش ماهه نخست سال جاری صورت پذیرفته است؛

بازدید فنی یک هزار و ۸۵۵ دستگاه ناوگان باری و مسافری در سیستان و بلوچستان

افزون بر یک هزار و 800 بازدید فنی از ناوگان حمل و نقل بار و مسافر سیستان و بلوچستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل به منظور ارتقای ایمنی جاده ای در شش ماهه سال جاری در قالب ۱۰۹ مانور از یک هزار و ۸۵۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی بازدید فنی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همراه داشتن اقلام ایمنی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی وسیله نقلیه، وضعیت صندلی‌ها، آج لاستیک، چراغ چشمک زن و مثلث احتیاط در این بازدید مورد بررسی کارشناسان این اداره کل قرار می گیرند تا مشکلات و تخلفات این حوزه به حداقل برسد.

وی ادامه داد: نتایج حاصل از بازدید ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استانی در پایان جمع بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱, ۱۲ و ۱۴ استانی و کشوری ارجاع داده می شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل ها رای لازم صادر شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه حمل و نقل ایمن یکی از پایه های اصلی توسعه پایدار و متوازن محسوب می شود که ارتباط تنگاتنگی با اقتصاد دارد لذا تامین ایمنی شبکه حمل و نقلی از دغدغه های اصلی این اداره کل به شمار می رود.

کرد خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۹ هزار و ۶۳۸ دستگاه ناوگان باری و مسافری فعال در سیستان و بلوچستان به هموطنان گرامی خدمات ارائه می دهند.