شناسهٔ خبر: 99124 - سرویس استان‌ها

در مهر ماه ۱۴۰۰ انجام شد؛

برخورداری روستای قلاور از راه آسفالته

قلاور معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از اجرای دو لایه آسفالت سطحی در راه روستایی قلاور شهرستان محلات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(استان مرکزی)، محمد محسنی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های روستاها و تلاش برای محرومیت زدایی با هدف توانمندسازی حیات روستایی و برقراری رفاه اجتماعی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در راستای انجام رسالت سازمانی خود در خصوص ساخت راه‌های روستایی گام ارزشمند و موثری برای برخورداری روستائیان از راهی ایمن و مطلوب در استان برداشته است.

وی تصریح کرد: این پروژه به طول ۱۵۰۰ متر طول اجرا خواهد شد تا کاربران این محور از راهی ایمن و مطلوب بهره‌مند شوند.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی یادآور شد: اجرای دو لایه آسفالت سطحی در محور قلاور با اعتباری افزون بر ۶۴۰۰ میلیون ریال اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد در سال جاری در حوزه ساخت راه‌های روستایی شهرستان محلات اقدامات خوبی بعمل آمده است که می‌توان به بهره‌برداری از پروژه آسفالت سطحی راه روستایی چهل رز به یکه چاه بطول ۱۰ کیلومتر اشاره کرد.

به گفته محسنی روستاهای استان مرکزی از لحاظ برخورداری از راه آسفالته نسبت به میانگین کشوری در سطح بالاتری قرار دارد که بر اساس تحلیل داده‌ها و بررسی آمارهای کشوری، گفتنی است بیش از ۸۵ درصد از راه‌های روستایی استان بصورت آسفالته است که این میزان در کشور برابر با ۷۰ درصد است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد بر اساس برنامه‌های هدف در راستای اجرای رسالت سازمانی در آینده‌ای نزدیک برخورداری روستاهای استان مرکزی از راه آسفالته به بالای ۹۰ درصد ارتقا خواهد یافت.