شناسهٔ خبر: 99129 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده و کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور/وزش باد، کاهش دما و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در شمال‌غرب/آب‌های خلیج‌فارس مواج و متلاطم است

هواشناسی کشاورزی کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارش پراکنده و کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور از وزش باد، کاهش دما و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در منطقه شمال‌غرب کشور خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌وپنجم مهر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در غرب سواحل خزر، شمال استان‌های اردبیل و آذربایجان‌شرقی، بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد و سایر مناطق کشور، جوی پایدار را خواهد داشت.

گودرزی ادامه داد: در دو روز آینده، عبور موج‌های ضعیف از روی نوار شمالی در برخی از مناطق سواحل شمالی، اردبیل و شمال آذربایجان‌غربی و شرقی، سبب بارش پراکنده و کاهش نسبی دما خواهد شد. در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه وزش باد و کاهش قابل ملاحظه دما رخ می‌دهد که این شرایط سبب سرمازدگی محصولات کشاورزی خواهد شد و کشاورزان تمهیدات لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی افزود: روز چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی و ریزش هوای سرد در سواحل دریای خزر، مجدد در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان‌شمالی، بارندگی رخ  می‌دهد که بارش در ارتفاعات استان‌های اعلام شده به شکل برف خواهد بود. همچنین، شدت بارش‌های چهارشنبه برای گیلان، مازندران پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: از امروز تا پایان هفته، آب‌های خلیج‌فارس، مواج و متلاطم است و چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود.

به گفته گودرزی، برای پنجشنبه سرعت وزش باد در شرق کشور به ویژه منطقه زابل افزایش پیدا می‌کند که سبب خیزش گردوخاک در آن منطقه می‌شود.

وی گفت: آسمان تهران امروز صاف است و گاهی وزش باد دارد و بیشینه دمای امروز پایتخت ۲۶ درجه سانتیگراد می‌شود. همچنین سردترین ایستگاه‌های کشور، قوچان با منفی ۲ درجه و بستان و گتوند با ۴۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور گزارش شد.