شناسهٔ خبر: 99207 - سرویس استان‌ها

در نیمه نخست سالجاری انجام گرفت؛

کاهش ۳ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه

کرمانشاه - معاون فنی و نظارت معاون فنی و راه های روستایی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: در نیمه نخست سالجاری تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه نسبت به سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، سید زاهدین چشمه خاور معاون فنی و راه های روستایی گفت:براساس‌ اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه‌های هوشمند تردد شمار از ابتدای سالجاری ۷۲ میلیون و ۶۲۴ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه تردد داشته اند که نسبت به سال گذشته با تردد ۷۴ میلیون و ۷۲۶ هزار خودرو شاهد کاهش ۳ درصدی تردد هستیم.

وی گفت: محدودیت‌های اعلامی تردد بر مبنای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در ورود و خروج از شهرهای گروه قرمز و نارنجی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هموطنان باعث شده است که تردد وسایل نقلیه سبک در نیمه نخست سالجاری ۶۱ میلیون ۴۶۱ هزار خودرو باشد در صورتی که در سال گذشته، تردد جاده ای ۶۲ میلیون و ۶۸۶ هزار خودرو بوده و این آمار خبر از کاهش ۲ درصدی تردد جاده ای می دهد.

چشمه خاور افزود: تردد وسایل نقلیه سنگین ثبت شده توسط دوربین های تردد ۱۱ میلیون و ۱۶۲ هزار تردد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

معاون فنی و راه های روستایی گفت: بیشترین تردد در محور بیستون کرمانشاه با ۴ میلیون تردد و کمترین تردد در محور گیلانغرب به سومار با ۳۴ هزار تردد ثبت شده است.

چشمه خاور در پایان افزود: هموطنان می‌توانند برای دریافت اطلاعات راه‌ها و آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی با شماره‌های ۱۴۱مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده ای تماس بگیرند.