شناسهٔ خبر: 99221 - سرویس استان‌ها

بازدید هفتگی از مجتمع های خدماتی رفاهی استان همدان

علیرضا حمزه ئی بیگ معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: هر هفته از ۵ مجتمع بین راهی در محورهای ارتباطی شریانی و پرتردد استان بازدید می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان، علیرضا حمزه ای در گفتگویی با بیان اینکه مجتمع های خدماتی رفاهی با ایجاد تمرکز خدمات مورد نیاز در یک مکان، نقش اساسی در ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده ای و همچنین کاهش سوانح و تصادفات جاده ای وافزایش ایمنی تردد در شبکه راه های استان را عهده دار است، افزود: این مجتمع ها با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی با اخذ موافقت اصولی از راهداری وحمل ونقل جاده ای، احداث، نگهداری و بهره برداری می شوند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت تجهیز این مجتمع ‌ها یادآور شد: مجتمع‌ های خدمات رفاهی جاده‌ ای باید متناسب با نیاز و رعایت اصل رفاه حال مسافران احداث شود.

معاون توسعه و منابع انسانی راهداری استان همدان با اشاره به خدمات قابل ارائه در مجتمع‌ها خدمات رفاهی اضافه کرد: خدماتی چون عرضه سوخت، خدمات خودرویی، نمازخانه، سرویس بهداشتی، غذا خوری، فروشگاه، پارکینگ، اتاق مادر و کودک، و استراحتگاه در مجتمع‌ها قابل ارائه به کاربران جاده‌ای است.

حمزه ای اظهار داشت: کارگروهی در استان وجود دارد که وظیفه بازدید از این مجتمع‌ها و در صورت تخلف رسیدگی و اقدامات لازم را انجام می‌دهد که خوشبختانه تغییرات مثبتی در مجتمع‌های استان صورت گرفته است.

وی گفت: کمیته ویژه نظارت بر مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی استان همدان هر هفته از ۵ مجتمع بین راهی در محورهای ارتباطی شریانی و پرتردد استان بازدید می کنند.

این مسئول یادآور شد: کنترل نظافت نماز خانه، سرویس های بهداشتی، غذاخوری، ضوابط جایگاه سوخت، کنترل نرخ نامه و... از جمله مواردی بود که اعضای این کمیته مورد بررسی قرار می دهند.

حمزه ای تأکید کرد: در این بازدید به متولیان نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی و مسئولان مجتمع‌های خدماتی رفاهی تذکراتی در مورد نظافت کلی، شستشوی فرش‌ها و موکت‌ها، نظافت سرویس‌های بهداشتی گرمایش و سرمایش نمازخانه‌ها، تعویض مهر‌های مستعمل، قرار دادن کتب قرآنی و ادعیه در نمازخانه‌ها، نقاشی دیوار‌های نمازخانه‌ها و روشنایی نمازخانه‌ها داده می شود.

درحال حاضر ۱۴ مورد مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در محورهای استان همدان در حال ساخت بوده و استعلام صدور مجوز ساخت ۲۰ مورد مجتمع خدمات رفاهی بین راهی استان همدان در دست اقدام است.

۳۸ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان همدان نیز مشغول به فعالیت است.