شناسهٔ خبر: 99226 - سرویس استان‌ها

در شش ماهه اول سال جاری در شهرستان طالقان اتفاق افتاد؛

رفع تصرف بیش از ۲۰۰۰۰ متر مربع از اراضی دولت در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰

رفع تصرف ۴۰ هکتار از اراضی دولتی زاهدان در شش ماهه اول سال جاری ۲۰۰۰۰ متر مربع از اراضی شهرستان طالقان رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شھرسازی ( البرز )، در شش ماهه اول سال جاری ۲۰۰۰۰ متر مربع از اراضی شهرستان طالقان رفع تصرف شد. این رفع تصرف شامل ۱۱ قطعه زمین به مساحت ۲۰۱۱۲ متر مربع در اراضی ملی در مناطق مختلف شهرستان طالقان بوده که توسط اشخاصی حقیقی اقدام به شخم زنی، فنس  کشی، احداث بنا و آماده سازی زمین نموده بودند که توسط یگان حفاظت از اراضی استان رفع تصرف شد.

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طالقان با بیان این مطلب افزود : با عنایت به وجود تقریبی ۱۳۰۰ هکتار اراضی ملی و موات در ۹ پلاک واقع در سطح شهرستان طالقان و لزوم حفاظت از انفال و بیت المال در ۶ ماهه ابتدای سالجاری مقدار تقریبی ۲۰۰۰۰ مترمربع (۲ هکتار) از اراضی ملی که از سوی سودجویان تصرف شده بود با پیگیریهای صورت گرفته رفع تصرف شده و به وضع سابق برگشت.

عسکری ارزش تقریبی این اراضی را بالغ بر یکصد وسی میلیارد ریال اعلام نمود و اضافه کرد : با تلاشهای انجام شده و جلسات متعدد و پیگیریهای انجام شده از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان طالقان، مراتب تثبیت مالکیت دولت در تمامی پلاکهای فوق که از سالهای ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۰ و در اجرای ماده ۱۰ قانون زمین شهری و ماده ۲۰ آئین نامه اجرایی آن تحویل و تحول شده بود در حال انجام بوده و در این اثنا نیز سند مالکیت پلاک ۸۹ اصلی موسوم به پردسر که قریب به  ۱۲ سال از تحویل آن می گذرد در آبانماه سال ۹۹ صادر و تسلیم دولت شده است.

وی همچنین در خصوص همکاری صورت گرفته اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان طالقان در خصوص صدور اسناد مالکیت اراضی دولت، ضمن تشکر از زحمات مجموعه همکاران آن اداره از تلاشهای معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز و همکاران زیر مجموعه و کارکنان اداره شهرستان طالقان و یگان حفاظت از اراضی که با رفع موانع موجود زمینه تثبیت مالکیت دولت در این اراضی را فراهم نمودند قدردانی کرد.

عسکری در پایان از کسانی که شاهد تعرض به اراضی دولتی هستند درخواست نمود که با تماس با شماره تلفن سامانه ای ۱۶۵۶ دست سودجویان را از اموال دولت کوتاه کنند.