شناسهٔ خبر: 99280 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم بارش‌ها در نیمه شمالی کشور تا هفته آینده/ آب‌های شمالی و جنوبی مواج است

آسمان ابری- آسمان- باران کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارندگی در نیمه شمالی کشور و تلاطم آبهای جنوبی و شمالی کشور خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌وهشتم مهر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده رخ داده و سواحل شمالی نیز رگبار باران، وزش باد و کاهش نسبی دما را تجربه خواهند کرد. در ارتفاعات البرز نیز بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا در شمال غرب کشور از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود و در استان‌های البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده، رعد‌وبرق و وزش باد رخ خواهد داد. همچنین شاهد ادامه بارش‌ها در سواحل  دریای خزر خواهیم بود. بعد از ظهر جمعه در غرب سواحل خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد و از شنبه انتظار داریم مجددا در شمال غرب و ارتفاعات زاگرس و غرب دریای خزر و دامنه‌های البرز بارش پراکنده رخ دهد.

رفیعی گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل پدیده غالب وزش باد شدید خواهد بود که در مناطق مستعد خیزش گرد‌وخاک را به همراه دارد. از امروز تا پایان هفته در جنوب غرب کشور و مناطق ساحلی خلیج فارس نیز وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود. آب‌های خلیج و تنگه هرمز در این مدت مواج و متلاطم است و دریای خزر نیز همین شرایط را تجربه خواهد کرد.

وی افزود: امروز آسمان تهران قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد شدید است. حداکثر دما در تهران ۲۳ درجه خواهد بود که نسبت به دیروز ۳ درجه کاهش یافته و فردا نیز به ۱۹ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. حداقل دما نیز فردا ۱۲ درجه خواهد بود . سردترین مرکز استان دیروز شهرکرد با دمای حداقل ۲ درجه و گرم‌ترین مراکز استان بندرعباس و اهواز با دمای حداکثر ۳۴ درجه بالای صفر بودند. همچنین مراکزی از جمله بوشهر قم شیراز یزد و زاهدان دیروز در گرم‌ترین ساعات دمای ۳۱ درجه بالای صفر را کسب کردند.