شناسهٔ خبر: 99328 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

فازسوم توسعه شبکه شتابنگاری استان اردبیل با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال

خبر راه و شهرسازی استان اردبیل - مدیر کل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از نصب پنج دستگاه جدید شتاب نگار زلزله با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار داشت : با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی استان ۱۵ دستگاه شتاب نگار برخط در سه فاز مختلف در استان نصب و راه اندازی گردید.
وی گفت: با توجه به اینکه پارامتر اصلی در تخریب ساختمان‌ها در هنگام رویداد زمین‌لرزه،‌ شتاب ناشی از رویداد آن است که توسط دستگاه‌های شتاب‌نگار ثبت می‌شود ، نصب این دستگاهها در استان لازم و ضروریست.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: دستگاه‌های شتاب‌نگار برخط در مرحله نخست در شهرهای مهم و لرزه ‌خیز استان نصب گردید و هر دستگاه دارای عملکردی به شعاع چند صد کیلومتر است.
حیدری با بیان اینکه با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی استان و مدیریت بحران استانداری ، ۱۵ دستگاه شتاب‌نگار برخط در استان اردبیل و در شهرهای اردبیل ، پارس آباد ، گرمی ، بیله سوار ، اصلاندوز ، خلخال ، مشکین شهر ، نیر ، نمین و کورائیم در فاز اول و دوم نصب و راه‌اندازی گردید و در فاز سوم شهرهای لرزه خیز گیوی ، رضی ، کلور ، فیروزآباد ، تازه کند انگوت توسط مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی مورد بررسی و راه اندازی گردید.
وی افزود: برای نصب و راه اندازی پنج دستگاه جدید شتاب نگار زلزله در فاز سوم توسعه شبکه شتابنگاری استان اردبیل ۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.