شناسهٔ خبر: 99334 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش محسوس دما و وزش باد شدید طی ۲ روز‌ آینده در نوار شرقی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز/بارش برف در بلندی‌های استان تهران و استان‌های شمالی/تندباد در استان‌های ساحلی خلیج‌فارس

برف جاده کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام کاهش محسوس دما و وزش باد شدید طی دو روز آینده در نوار شرقی و دامنه‌های جنوبی البرز برای ارتفاعات استان تهران بارش برف پیش‌بینی کرد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۹ مهر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای‌خزر، خراسان‌شمالی، شمال خراسان‌رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، سمنان و بخش‌هایی از شمال‌غرب کشور تداوم پیدا می‌کند. بیشینه بارش‌ها برای سواحل دریای‌خزر و شرق اردبیل خواهد بود. روی ارتفاعات، بارش‌ها به شکل برف، مورد انتظار است. فردا نیز برای بیشتر مناطق کشور، جوی پایدار پیش‌بینی شده است.

نقشینه ادامه داد: بعدازظهرشنبه برای شمال‌غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس شمالی، سواحل غربی دریای‌خزر، افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار داریم. یکشنبه این شرایط علاوه بر این مناطق در دامنه‌های جنوبی البرز نیز رخ می‌دهد. دوشنبه و سه‌شنبه برای گیلان، مازندران و اردبیل، بارش باران خواهیم داشت.

وی افزود: امروز برای سواحل دریای‌خزر و اردبیل، کاهش دما و در دو روز آینده، روند افزایش دما برای این مناطق، مورد انتظار است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، طی دو روز آینده در نوار شرقی، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از استان‌های سمنان، کرمان، یزد، سمنان و اصفهان، کاهش محسوس دما و وزش باد شدید خواهیم داشت که در مناطق مستعد می‌تواند منجر به خیزش گردوخاک بشود.

نقشینه توضیح داد: امروز و فردا، استان‌های ساحلی خلیج‌فارس نیز وزش تندباد دارند  که گاهی گردوخاک را نیز برای این مناطق انتظار داریم. طی این مدت، خلیج فارس نیز مواج و متلاطم است. امروز دریای خزر نیز متلاطم و طوفانی است.

وی اعلام کرد: آسمان تهران، امروز ابری همراه با بارش باران است که احتمال وزش باد شدید و رعدو برق در پایتخت وجود دارد. بر روی ارتفاعات استان تهران و شهرهای مرتفع از جمله فیروزکوه و آبعلی احتمال بارش برف، مه رقیق و کاهش دما وجود دارد. بیشینه دمای امروز و فردای تهران به ۱۹ درجه بالای صفر می‌رسد.