شناسهٔ خبر: 99379 - سرویس استان‌ها

در راستای آغاز به کار هیئت مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان انجام پذیرفت؛

آیین تکریم و اعطاء اعتبارنامه اعضای هیئت مدیره دوره هشتم و نهم نظام مهندسی ساختمان اصفهان

اعطا اعتبارنامه به هیئت مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی استان اصفهان مراسم تکریم و اعطای اعتبارنامه اعضای هیئت مدیره دوره هشتم و نهم نظام مهندسی ساختمان اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مراسم تکریم و اعطاء اعتبارنامه اعضای هیئت مدیره دوره هشتم و نهم نظام مهندسی ساختمان اصفهان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، اعضای دستگاه نظارت و هیئت اجرایی نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان اصفهان برگزار شد.  

در حاشیه این مراسم علیرضا قاری‌قرآن ضمن تبریک ولادت حضرت رسول اکرم (ص)، تقارن هفته وحدت و این ایام را با آغاز به کار هیئت مدیره جدید سازمان نظام مهندسی استان اصفهان مایه مباهات دانست.  

 وی اظهار کرد: در این دوره از انتخابات تعداد ۳۱ هزار و ۱۱۸ نفر از اعضای سازمان شرایط لازم برای شرکت در انتخابات را داشتند که شاهد مشارکت ۲۸ درصدی آنان در استان بودیم و به لحاظ غیرحضوری و الکترونیکی بودن انتخابات میزان مشارکت در دوره نهم نزدیک به دو برابر دوره قبل بود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان توضیح داد: با ابلاغ نظام‌نامه انتخابات، موضوع تشکیل هئیت نظارت، هئیت اجرایی، مراحل ثبت‌نام، بررسی صلاحیت‌ها، رسیدگی به شکایات، برگزاری انتخابات و رسیدگی به شکایات این مرحله به درستی و مطابق با دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی انجام پذیرفت.  

وی بیان داشت: با دستور اکید وزیر راه و شهرسازی، درایت لازم در گزینش‌ها بعمل آمد و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مهم نظارتی همچون استعلام از مراجع ذیصلاح قضایی و امنیتی، افراد دارای صلاحیت به گردونه انتخابات وارد شدند.  

قاری‌قرآن با بیان اینکه در فرآیند انتخابات حمایت از منافع تمام جامعه مهندسی ‌ضروری است عنوان کرد: این اداره‌کل برگزاری انتخاباتی سالم و اجرای دقیق بخشنامه‌ (تعارض منافع) را در دستور کار خود قرار داد.  

 وی افزود: از آنجایی که تمامی داوطلبان عضویت در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در زمان ثبت‌نام برای انتخابات دوره فعلی، به صراحت تعهد به رعایت عدم تعارض منافع را تقبل و امضا کردند، لذا در صورت شواهدی خلاف بر این موضوع، به موجب عدم توجه به ابلاغیه‌ها و اطلاعیه‌های قانونی، وزیر راه و شهرسازی از اختیار خود ناشی از ماده ۲۳ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مبنی بر ابطال پروانه اشتغال به کار استفاده می‌کند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه بخشنامه‌ ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی بر موضوع تعارض منافع تاکید دارد از هیئت مدیره جدید خواست تا این مسئله را جدی بگیرند.  

وی ضمن تقدیر و تشکر از هیئت مدیره سابق سازمان نظام مهندسی، به اعضای هیئت مدیره این دوره خیر مقدم گفت و ابراز امیدواری کرد: تا اعضای هیئت مدیره با انسجام و هماهنگی کامل در پیشبرد اهداف سازمان گام بردارند و اقداماتشان موجبات خیر و برکت برای استان باشد.  

قاری‌قرآن در پایان از اقدامات هیئت اجرایی و اعضای دستگاه نظارت بر این دوره از انتخابات تقدیر کرد.  

در ادامه این جلسه حجت‌اله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی به عنوان یک ساختار بسیار قوی و گسترده با ارائه خدمات فنی و مهندسی در همه گرایش‌ها در سطح استان است و از توانمندی‌های این سازمان در راستای حل بسیاری از مشکلاتی که در بخش توسعه داریم باید استفاده کرد.  

وی با بیان اینکه در استان اصفهان سه چالش بزرگ را پیش رو داریم عنوان کرد: چالش آب، آلاینده‌ها و مبحث فرونشست از مهمترین مباحثی هستند که انتظار داریم سازمان نظام مهندسی در دستور کار قرار داده و راهکارهای موثر را ارائه دهند.  

گفتنی است: در پایان جلسه ضمن اهدا لوح تقدیر به اعضای هیئت مدیره سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، متن اعتبارنامه هئیت مدیره جدید قرائت و به آنان اعطا شد.