شناسهٔ خبر: 99433 - سرویس استان‌ها

رئیس جمهور:

اعتبارات لازم برای احداث باند دوم پارس‌آباد به اردبیل تامین شود تا گره‌ای از مشکلات مردم رفع شود

خبر  بازدید ریاست محترم جمهور  از پروژه  احداث باند دوم پارس آباد - مشگین شهر  ( اردبیل ) آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بر تکمیل هرچه سریع‌تر احداث باند دوم اردبیل ـ پارس‌آباد با تامین اعتبارات تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل)، رئیس جمهور در بازدید از پروژه احداث باند دوم پارس‌آباد - اردبیل در جریان روند ساخت و تکمیل آن قرار گرفت و گفت : تمامی برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تامین اعتبارات مورد نیاز انجام و در بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز منابع مالی لازم برای تکمیل پروژه اردبیل به پارس‌آباد در نظر گرفته شود تا گرهی از مشکلات مردم رفع شود.

آیت‌الله رئیسی گفت: مهم‌ترین مزیت این طرح، صیانت از جان مردم و جلوگیری از تصادفات جاده‌ای است و سرعت بخشیدن به تکمیل این پروژه، در حقیقت صیانت از جان مردم است.

علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در این بازدید با ارائه گزارشی از پیشرفت اجرای پروژه  به رئیس جمهور گفت: از محور پارس آباد - اردبیل که به طول ۲۲۲ کیلومتر بوده ، قطعاتی از آن به طول ۶۵ کیلومتر از سمت اردبیل و ۲۰ کیلومتر از سمت پارس آباد از سالهای گذشته دارای پیوست بودجه بوده و در حال حاضر ۴۷ کیلومتر از آن به بهره برداری رسیده و ۳۸ کیلومتر نیز پا پیشرفت مطلوبی در دست احداث است.

وی افزود : باقیمانده مسیر به طول ۱۳۷ کیلومتر با وجود اینکه در سال جاری به پیوست قانون بودجه اضافه شده است ۴۰ کیلومتر آن به پیمانکار واگذار و در حال حاضر بالغ بر ۷۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در این قطعه فعال هستند و پیشرفت کل مسیر نیز ۳۲ درصد است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: قطعات مذکور با وجود مطالبات بالغ بر۱۳۰ میلیارد تومانی پیمانکاران همچنان فعال بوده و در صورت تامین اعتبار لازم ، امکان تکمیل و بهره برداری از قطعات فعال پروژه در دو سال آتی امکان پذیر است.