شناسهٔ خبر: 99436 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فردوس خبر داد:‌

اتمام عملیات مرمت و بازسازی راهدارخانه چشمه ماهی

احمد اخوندی-2.jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فردوس، از اتمام عملیات مرمت و بازسازی راهدارخانه چشمه ماهی در محور فردوس- گناباد در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( خرااسن جنوبی) احمد آخوندی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  شهرستان فردوس، اظهار داشت: این شهرستان دارای دو راهداخانه چشمه ماهی و راهدارخانه انارستانک در حوزه استحفاظی است که راهدارخانه چشمه ماهی در سال ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال مرمت و باز سازی شده است.

وی، تصریح کرد:راهدارخانه چشمه ماهی در فاصله ۲۸ کیلومتری محور فردوس گناباد قراردارد که  احداث این راهدارخانه در سال ۱۳۷۶ انجام شده و با توجه به فرسودگی و خرابی ساختمان داخلی و نمای آن نیاز به تعمیر اساسی  وبازسازی داشت که در سال ۱۴۰۰ این مهم انجام شده است.

 آخوندی،در ادامه  بیان کرد: محور فردوس. گناباد یکی از محورهای کوهستانی در این شهرستان است  که باتوجه به منطقه کوهستانی و ییلاقی کلات در این محور هر ساله با ریزش برف و باران  دستگاه‌های راهداري با عوامل اجرايي به صورت شبانه روزی در این راهدارخانه مستقر می‌شوند .

وی، تصریح کرد: این پروژه‌ بصورت پیمانی در سال جاری به اتمام رسید که  برای مرمت و تعمیر آن  جمعا ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فردوس، در پایان خاطرنشان کرد : ۶دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین برف روبی برای انجام عملیات بازگشایی و خدمات‌رسانی به مردم در راهدارخانه‌های این شهرستان مجهز و آماده به کار شده است و این اداره آمادگی کامل برای فعالیت های زمستانه در راه های اصلی و فرعی را دارند.