شناسهٔ خبر: 99486 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

اولین پروژه از طرح جهش تولید مسکن در استان فارس کلید خورد

IMG-20211023-WA0010.jpg همزمان با میلاد حضرت محمد(ص) عملیات احداث پروژه ۳۲۱ واحدی پیامبر اعظم(ص) در شهرستان آباده به عنوان اولین پروژه از طرح جهش تولید مسکن در استان فارس کلید خورد .

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی فارس، جعفر زاهدی مدیرکل راه و شهرسازی فارس در حاشیه مراسم عملیات احداث پروژه ۳۲۱ واحدی پیامبر اعظم(ص) همزمان با میلاد حضرت محمد(ص) در شهرستان آباده که با حضور نماینده مردم شهرستان آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت:در طی تصویب قانون جهش تولید مسکن مقرر گردید یک میلیون واحد مسکونی در سال در کشور تولید شود که از این میزان ۵۹ هزار واحد در سال سهم استان فارس است.
وی ادامه داد: طبق این قانون در طول ۴ سال ما باید ۲۳۵ هزار واحد احداث کنیم و برای این مهم ۶۰۰۰ هکتار زمین باید تامین شود.
زاهدی افزود: مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در سفر اخیر به استان فارس اعلام کرد برای استان فارس سقف تولید قایل نشوید زیرا این طرح یک طرح متقاضی محور است و ما به هر تعداد که متقاضی داشته باشیم مسکن تولید خواهیم کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: در شهرستان آباده که دارای ۵ شهر است در مجموع برای یکسال ۱۵۲۰ واحد باید احداث شود که نیازمند تامین زمین است و در طول چهار سال نیز مجموعا ۶۰۸۰ واحد در ۲۴۵ هکتار زمین در این شهرستان باید احداث شود که تعداد لازم برای شهر آباده ۱۰۸۰ واحد در سال مجموعا ۴۳۲۱ واحد در چهار سال ، شهر صغاد ۲۱۴ واحد در سال مجموعا ۸۵۷ واحد در چهار سال، شهر سورمق ۵۱ واحد در سال مجموعا ۲۰۴ واحد در چهار سال، شهر ایزدخواست ۴۱ واحد در سال مجموعا ۱۶۳ واحد در چهار سال و برای شهر بهمن ۱۳۴ واحد در سال مجموعا ۵۴۰ واحد در ۴ سال است.
وی اذعان داشت: در طرح قانون جهش تولید مسکن سعی بر این داریم که از مشکلاتی که در طرح مسکن مهر بوجود آمد جلوگیری کنیم و این مهم نیازمند همکاری تمامی نهادها و سازمانهای ذیربط است.