شناسهٔ خبر: 99534 - سرویس وزارتی

پیام وزیر راه و شهرسازی به مناسبت روز ملی آمار و برنامه‌ریزی:

توسعه اقتصادی بدون اطلاعات آماری میسر نیست

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی روز ملی آمار و برنامه‌ریزی را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در پیامی فرارسیدن روز ملی آمار و برنامه‌ریزی را تبریک گفت. در این پیام آمده است: «اهمیت اطلاعات آماری در همه امور اعم از سیاست‌گذاری، تعیین اهداف، خط مشی‌­ها، هدایت امور اجرایی و در نهایت ارزیابی میزان موفقیت به قدری مهم است که بسیاری از کارشناسان ایجاد یک نظام کارآمد و مؤثر در تولید و عرضه آمار را از الزامات اولیه و ضروری در برنامه‌ریزی‌ها قلمداد می‌کنند.

نظام تحول یافته اقتصادی در عرصه جدید چنان با آمار و نماگرهای اقتصادی پیوند خورده است که هر گونه رشد در توسعه، بنگاه های اقتصادی و برنامه ریزی درسطوح خرد و کلان بدون اطلاعات آماری میسرنیست و برنامه های راهبردی  در حوزه های اقتصادی و اجتماعی بر مبنای نماگرها و شاخص‌های آماری تدوین می‌شوند. در نظام اقتصادی تحول یافته امروزی، تنوع و تکثر موضوعات وابسته به اطلاعات آماری در حدی است که تغییرات متغیرهای آماری مبنای برنامه ریزی و ارزیابی همه اجزای جامعه قرار گرفته است.

اول آبان ماه در تقدیر کشورمان روز ملی آمار و برنامه ریزی نامگذاری شده است، در این جا لازم است که از تمامی همکاران و دست اندرکاران حوزه آمار و برنامه‌ریزی که نقش ارزنده‌ای در تولید آمار و اطلاعات را داشته اند، قدردانی نمایم.

امید است با اتکال به پروردگار یکتا در ظل توجهات حضرت ولیعصر (عج) دردستیابی به اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی بیش از پیش موفق باشید.»