شناسهٔ خبر: 99553 - سرویس استان‌ها

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد

افزایش ۷۶ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان

علی قبا.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: ۹۱۸ هزار و ۵۴۷ مسافر در ۶ ماهه نخست امسال در جنوب این استان جابجا شدند که نسبت به سال گذشته با ۵۲۱ هزار و ۱۹۳ مسافر رشد ۷۶ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)، علی قبا معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: ۹۱۸ هزار و ۵۴۷ مسافر در ۶ ماهه نخست امسال در جنوب این استان جابجا شدند که نسبت به سال گذشته با ۵۲۱ هزار و ۱۹۳ مسافر رشد ۷۶ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: جابجایی مسافر این مدت در قالب ۱۵۹ هزار و ۵۸۶ سفر وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده ای استان شامل اتوبوس، مینی بوس و خودروهای سواری کرایه برون شهری جنوب استان انجام شده است که در این بخش نیز شاهد افزایش ۸۵ درصدی سفر هستیم.
قبا ادامه داد: ۹۵ هزار و ۸۹۴ سفر انجام شده ناوگان‌حمل و نقل عمومی جنوب سیستان وبلوچستان در ۶ ماهه نخست سالجاری به مقصد درون استانی و مابقی به مقصد خارج استانی انجام شده است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان درباره وضعیت حمل و نقل عمومی برون شهری و چگونگی رعایت الزامات بهداشتی گفت: به منظور پیشگیری از ویروس کرونا تمام الزامات و پروتکل‌های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا نظیر فاصله گذاری اجتماعی به شرکت های حمل و نقل عمومی مسافر جنوب استان ابلاغ و نظارت های دوره ای در این زمینه توسط همکاران ما به طور مرتب درحال انجام است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۷۸۱ راننده مسافری فعال، ۴۶۶ دستگاه ناوگان اتوبوسی، ۷۰۷ دستگاه ناوگان مینی بوسی و ۷۴ دستگاه ناوگان سواری فعال در جنوب سیستان و بلوچستان به هموطنان گرامی خدمات ارائه می دهند.