شناسهٔ خبر: 99568 - سرویس وزارتی

با استقبال مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران:

وزیر امور خارجه ترکمنستان وارد وزارت راه و شهرسازی شد

نشست افتتاحیه شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، علمی، فنی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ترکمتستان وزیر امور خارجه ترکمنستان وارد وزارت راه و شهرسازی شد و مورد استقبال مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رشید عوض گلدویچ مردف، معاون رییس جمهور و وزیر امور خارجه ترکمنستان که در راس هیاتی ۲۰ نفره از نمایندگان بخش‌های مختلف اقتصاد ترکمنستان به منظور شرکت در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، علمی، فنی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان به تهران سفر کرده است، وارد وزارت راه و شهرسازی شد و مورد استقبال سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

در نشستی که با حضور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، معاونان وی، مردف و هیات همراه وی برگزار شد، مواردی چون توسعه ترانزیت ریلی بین دو کشور، گسترش ترانزیت زمینی، استفاده از ظرفیت بنادر دو کشور در دریای خزر، پیوستن ترکمنستان به توافقنامه سه‌جانبه ایران، هند و افغانستان و استفاده ترکمنستان از بندر چابهار مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مباحث مربوط به توسعه بازرگانی و همکاری در زمینه‌های نفت، گاز. انرژی، آموزش و بهداشت از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

گفتنی است در این نشست سید میعاد صالحی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه‌آهن، محمد راستاد، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، داریوش امانی، معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مسعود استادحسین، مشاور وزیر و رییس مرکز امور بین الملل وزارت راه و شهرسازی و امین کیانی، سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی نیز حضور داشتند.