شناسهٔ خبر: 99580 - سرویس وزارتی

به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی انجام می‌شود:

صعود به قله بام ۳۰۰۵ متری خراسان جنوبی 

کوهنوردان همدان به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اداره کل خدمات، پشتیبانی و رفاه وزارت راه و شهرسازی، برنامه صعود به قلعه نایبند طبس در بام استان خراسان جنوبی را برنامه ریزی کرده است. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با توجه به سرعت گرفتن روند تزریق واکسیناسیون در کشور و همچنین روبه کاهش بودن همه گیری ویروس کرونا، اداره کل خدمات، پشتیبانی و رفاه وزارت راه و شهرسازی به میزبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی، صعود به قلعه نایبندن طبس به ارتفاع ۳۰۰۵ متر در بام این استان را برنامه‌ریزی کرد. 

در این برنامه که به میزبانی خراسان جنوبی خواهد بود، قرار است به مناسبت روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی این صعود در ساعت ۶ صبح آغاز شود و شهرستان طبس پذیرای تیم‌ها خواهد بود. 
براساس اعلام اداره کل خدمات، پشتیبانی و رفاه وزارت راه و شهرسازی این برنامه از روز پنجشنبه ۱۳ آبان آغاز و روز جمعه ساعت ۱۹ به پایان خواهد رسید. 

بر این اساس در ساعت ۶ بامداد روز ۱۳ آبان پذیرش تیم‌ها در شهر طبس و حرکت به سمت موقعیت زمینیگر شدن هواپیماهای متجاوز آمریکا جهت بازدید انجام خواهد گرفت و پس از آن صرف ناهار و حرکت به سمت محیط‌بانی و روستای متروکه علی‌آباد ادامه برنامه خواهد بود که صعود کنندگان شب را در این منطقه مستقر خواهند بود. 

روز جمعه ۱۴ آبان پس از صرف صبحانه صعود به قلعه آغاز و در ساعت ۱۹ این برنامه به پایان خواهد رسید. 

لازم به ذکر است همراه داشتن تجهیزات کامل انفرادی از قبیل کفش و لباس مناسب، کیسه خواب، چادر، چراغ قوه و... الزام داشته و شرکت کنندگان در این مراسم باید کارت بیمه ورزشی معتبر و معرفی نامه از اداره مربوطه (حداکثر ۲ نفر) را به همراه داشته باشند و مدارک را حداکثر تا مورخ ۱۰ آبان به آقای جمشید محمدی ارائه دهند. 

همچنین کلیه نفرات معرفی شده ملزم به همراه داشتن کلیه ملزومات با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله اجتماعی، تعهد سلامت خود اظهاری و ارائه کارت هوشمند واکسن کرونا بوده و پس از کنترل تجهیزات پذیرش خواهند شد.