شناسهٔ خبر: 99632 - سرویس استان‌ها

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد؛

تخصیص۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت خرید دوربین لیزرگان

کرمانشاه - صالحیان هفتاد و یکمین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی راه های استان کرمانشاه در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد و در این جلسه مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت خرید دوربین های لیزرگان تخصیص داده شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) ، هفتاد و یکمین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی راه ها در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد و دکتر فرهاد صالحیان مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: از سال ۹۳ تا ۹۹ متوسط فوتی ها در استان کرمانشاه ۲.۳درصد و نرخ تردد در طی نیمه اول سال ۲.۱ درصد کاهش داشته و این در حالی است که آمار تردد در کشور ۴.۵ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: سهم تردد وسایل نقلیه سنگین در استان کرمانشاه ۱۵.۴ درصد و در کشور ۱۴.۳ درصد است.

صالحیان عنوان کرد: متوسط سرعت در استان کرمانشاه از سرانه کشوری کمتر است، به گونه ای که در این استان سرعت ۷۷ کیلومتر بر ساعت و در کشور ۷۹ کیلومتر بر ساعت می باشد و در ترددهای جاده ای استان کرمانشاه سرعت غیر مجاز۴.۴ درصد و در کشور ۱۰ درصد است.

صالحیان بیان کرد: ما آمادگی داریم به مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعتباراتی تخصیص دهیم که آنها مشاورانی برای کمیسیون ایمنی راه ها به کار گیرند که تحلیل های خوبی ارائه دهند و در نهایت تصمیماتی گرفته شود که بر اساس آن وظیفه هر دستگاه اعم از راهداری، صدا و سیما، اورژانس و … تعیین شود.

وی گفت: اعتبار ۱۰۰ میلیاردریال برای خرید دوربین لیزرگان به استان کرمانشاه تخصیص داده شده است.

صالحیان خاطرنشان کرد: در هر محوری که بر اساس نظر فنی و کارشناسی پلیس، سرعت عامل تصادف است آمادگی استقرار دوربین پایه ثابت را داریم و در راستای کاهش تلفات جاده ای اقدام خواهیم کرد.

صالحیان گفت: اگر مواردی نیاز است که اعتباری تخصیص یابد یا خدمتی ارائه شود تا تصادفات کاهش یابد این کار را خواهیم کرد.

در ادامه جلسه، فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: با توجه به ایمن سازی های صورت گرفته در سطح محورهای مواصلاتی استان، شاهد کاهش تلفات جاده ای بوده ایم.

وی افزود: ۳۸ نقطه پرتصادف مصوب شده و ۱۶ نقطه مستعد تصادف، رفع نقص و ۱۵ نقطه دیگر در دست اقدام است.

کرمی در ادامه گفت: حذف گاردریل و جایگزینی نیوجرسی مفصلی، اجرای خط کشی گرم و سرد، نصب علائم، ایمن سازی و آشکارسازی دوربرگردان ها، نگهداری روشنایی راه ها، احداث کابل خود نگهدار از دیگر اقدامات ایمن سازی محور های مواصلاتی استان کرمانشاه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: حذف نقاط پرتصادف در دستور کمیسیون ایمنی راه‌ها قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه می توان با همین امکانات فعلی هم بسیاری از مشکلات و مسائل را حل کرد در ادامه عنوان کرد: اکنون ۶۶ نقطه پرتصادف در استان کرمانشاه وجود دارد که می‌توان در نشست‌های کمیسیون راه‌ها در قالب یک برنامه مداوم، عملیاتی و کاربردی مشکلات آن‌ها را مرتفع کرد.