شناسهٔ خبر: 99655 - سرویس وزارتی

در دیدار سفیر ارمنستان با وزیر راه و شهرسازی مطرح شد:

توسعه تزانزیت و حمل و نقل جاده ای و ریلی کشور

دیدار سفرای ۴ کشور خارجی با وزیر راه و شهرسازی سفیر جمهوری ارمنستان با حضور در ساختمان دادمان با وزیر راه و شهرسازی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز پنجشنبه ششم آبان، به همت مرکز امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی، جلسات کاری فشرده دیدار سفرای خارجی با رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد. 

در دیدار آرتاشس تومانینان، سفیر جمهوری ارمنستان با وزیر راه و شهرسازی، موضوعات مرتبط با ترانزیت و حمل‌و‌نقل بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ترانزیت و تردد جاده‌ای و مواردی چون تضمین امنیت و جریان روان ترانزیتی ایران به ارمنستان و  اتصال مستقیم راه‌آهن دو کشور، موافقتنامه تاسیس کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج-فارس-دریای سیاه و تاکید بر ضرورت تسریع نهایی کردن و امضای آن، پروژه بزرگراهی شمالی-جنوبی ارمنستان و آمادگی ایران برای مشارکت در این طرح، توسعه و تسهیل پرواز میان دو کشور و صدور خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان، از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود. 

لازم به ذکر است که این جلسه آخرین حضور سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی بود که توسط وزیر راه و شهرسازی از اقدامات سازنده ایشان در طول مدت خدمت در کشورمان تشکر شد.