شناسهٔ خبر: 99693 - سرویس استان‌ها

بازدید استاندار لرستان از پروژه‌های راهداری در الیگودرز

خبر بازدید استاندار لرستان از پروژه های راهداریی.jpg استاندار لرستان در ادامه سفرهای شهرستانی خود به شهرستان الیگودرز رفته بود، از پروژه‌های راهداری ازجمله تعریض محور الیگودرز_شول‌آباد بازدید کرد.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، استاندار لرستان در این بازدید با اشاره به اینکه مشکلات راه‌های شهرستان الیگودرز در طول سالیان گذشته انباشت شده است، گفت: در حال حاضر پروژه‌های متعددی در حوزه راه روستایی در الیگودرز فعال است که توسعه راه‌های این شهرستان نیازمند توجه بیشتر است.

محمد خدابخشی نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید از تلاش راهداری لرستان در اجرای پروژه‌های راه فرعی و روستایی الیگودرز تقدیر کرد و خواستار تسریع در اجرای پروژه‌ها تا قبل از بارش ها گردید.

برپایه این گزارش، احمدرضا دالوند سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز گفت:  در این بازدید مقرر گردید با پیگیری مسوولان مربوطه و رفع موانع موجود، آسفالت سه کیلومتر محدوده خان‌آباد در محور الیگودرز _شول‌آباد که از قبل آماده شده است، در اسرع وقت انجام شود.

دالوند با بیان اینکه سعی می شود با همفکری و حل موانع در پروژه زیرسازی و آسفالت محور بزنوید_امامزاده تسریع شود، گفت: یکی از اولویت‌های استان پیگیری برای جذب اعتبارات و خاتمه دادن به پرونده بازسازی سیل خواهد بود.

در ادامه عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان عملکرد این اداره‌کل در حوزه راه‌های شهرستان الیگودرز گفت: شهرستان الیگودرز دارای هزار و ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی است که ۴۴۰ کیلومتر آن راه خاکی و شوسه است.

وی درخصوص پروژه بهسازی، تعریض و روکش آسفالت محور الیگودرز _شول‌آباد گفت: این پروژه درمجموع ۱۶کیلومتر است که تاکنون پنج کیلومتر آن آسفالت شده، سه کیلومتر آماده آسفالت و مابقی مسیر نیز توسط پیمانکار در حال زیرسازی است.

شرفی اظهار داشت: عملیات روکش آسفالت هشت روستا در محور الیگودرز_شول‌آباد در تابستان ۱۴۰۰ به اتمام رسیده است.

وی گفت: از مهم ترین پروژه‌های شهرستان الیگودرز، زیرسازی و روکش آسفالت محور بزنوید_امامزاده محمد بن حسن(ع) به طول ۵۰ کیلومتر است که در سنوات گذشته ۱۵ کیلومتر آن آسفالت شده بود در سال گذشته و امسال نیز آسفالت ۱۵ کیلومتر توسط راهداری انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان افزود: در حال حاضر ۱۴ کیلومتر از مسیر ۲۰ کیلومتری باقیمانده زیرسازی و آماده آسفالت شده که درصورت نصب سنگ شکن، روکش آسفالت آن اجرایی می‌شود علاوه بر این عملیات زیرسازی شش کیلومتر دیگر نیز در حال اجرا است.

شایان ذکر اینکه، در این بازدید معاونان استاندار، مدیران کل حوزه استانداری، جمعی از مدیران کل استان، فرماندار الیگودرز، معاونان راهداری لرستان و مدیران محلی شهرستان حضور داشتند.