شناسهٔ خبر: 99731 - سرویس استان‌ها

سرپرست يگان حفاظت سازمان ملی زمين و مسكن استان خراسان رضوی خبر داد؛

باز پس گيری  ۵۳ هزار مترمربع از اراضی ملی در شهرستان طرقبه شانديز 

رفع تصرف خراسان رضوي400.jpg سرپرست يگان حفاظت سازمان ملی زمين و مسكن استان خراسان رضوی  از خلع ید و رفع تصرف ۵۳ هزار مترمربع از اراضی ملی شهرستان طرقبه شاندیز به ارزش مجموعآ يك هزار و ۵۹۰ ميليارد ريال خبرداد. 

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، ستوان يكم مجتبی حاتمی با بيان اينكه اين ميزان رفع تصرف طي دو عمليات رفع تصرف فوری در شهرستان شانديز، روستای كلاته ابراهيم خان انجام شد، گفت: در عمليات اول متصرف اقدام به تصرف اراضی ملي واقع دو مورد تصرف كه در مورد اول متصرف اقدام به احداث بنا در اراضي ملی كرده بود كه نسبت به قلع و قمع مستحدثات و رفع تصرف اراضی مذكور به ميزان حدود ۵ هكتار و ارزش ريالی يك هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال اقدام شد.  

وی ادامه داد: همچنين در مورد دوم فرد متصرف اقدام به تصرف اراضی دولتی و فنس كشی دور زمين به متراژ ۳ هزار مترمربع نموده بود كه در اقدام فوری نسبت به جمع آوري فنس ها به ارزش تقريبی ۹۰ ميليارد ريال و رفع تصرف و آزاد سازی اراضی ملی گرديد.  

سرپرست يگان حفاظت سازمان ملی زمين و مسكن استان خراسان رضوی همچنین به نقش مهم گزارش های مردمی در جلوگیری از تصرفات اراضی دولتی اشاره کرد. وي گفت: گشت حفاظت اراضی این اداره به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می کند.  

وی در پایان اظهار داشت: شهروندان محترم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسكن اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي اعلام کنند.