شناسهٔ خبر: 99732 - سرویس بنادر و دریانوردی

رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس اعلام کرد:

افق روشن حوزه دریایی و بندری ایران با رفع موانع و مشکلات داخلی و خارجی/ ضرورت افزایش سرعت صادرات و واردات از طریق حمل‌ونقل دریایی/ ایران با توسعه بنادر می‌تواند به هاب لجستیکی منطقه تبدیل شود

مجتبی یوسفی رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که موانع و مشکلات داخلی و خارجی برطرف شود، افق و آینده روشنی در انتظار حوزه دریایی و بندری ایران است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجتبی یوسفی با تاکید بر اینکه باید سرعت صادرات و واردات در کشور از طریق حمل و نقل دریایی افزایش پیدا کند و جذابیت لازم برای فعالان اقتصادی داخلی ایجاد شود، اظهار داشت: توجه به سرمایه گذاری خارجی یکی از مسائل بسیار مهم است و با توجه به دسترسی کشور به آب‌های آزاد می‌توانیم از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی ادامه داد: موقعیت سوق الجیشی و استراتژیک ایران در کنار دسترسی به آب‌های آزاد، ظرفیت استثنایی برای اقتصاد کشور است، از اینرو با توسعه بنادر می‌توانیم به هاب لجستیکی منطقه تبدیل شویم و همچنین با به کارگیری نیروی انسانی متخصص می‌توانیم در حوزه دریایی و بندری در دنیا ایفای نقش کنیم.

رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دوران تحریم نمی‌توان منکر وجود محدودیت‌ها و کم و کاستی‌ها در اقتصاد ایران شد و حوزه بندری و دریایی نیز از این قضیه مستثنی نیست، عنوان کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه و فلج کننده اقتصادی، وضعیت کشور از نظر فعالیت‌های دریایی و بندری بسیار مناسب است.

یوسفی با تاکید بر لزوم رفع سوءمدیریت‌های داخلی در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: با رفع مشکلات و موانع آینده، افق روشنی در انتظار حوزه دریایی و بندری ایران است و می‌توانیم با رونق بخشی حمل و نقل دریایی کشور و سرمایه گذاری فعالان اقتصادی و رونق تولید و صادرات در پسکرانه بنادر، شاهد رونق اقتصاد ایران باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روند تامین کالاهای اساسی همانند گذشته باید به طور جدی مورد توجه و در دستورکار قرار گیرد، گفت: در دوران کرونا و تحریم خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های مختلف خللی در تامین کالاهای اساسی مردم از مسیر دریا به وجود نیامد و باید تلاش‌ها در این زمینه همچنان ادامه پیدا کند.