شناسهٔ خبر: 99736 - سرویس مسکن و شهرسازی

عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرجدید هشتگرد:

خرید عرصه مسکن مهر هشتگرد منطبق با مصوبات دولت و شورا مسکن است

محمد علی حاجی زاده عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرجدید هشتگرد در خصوص نحوه فروش و قیمت‌گذاری واحدهای مسکونی مهر شهرجدید هشتگرد گفت: خرید عرصه واحدهای این شهر برای متقاضیان اول کاملا اختیاری است و هیچ اجباری وجود ندارد قیمت‌گذاری بر اساس قوانین جاری همانند سایر شهرهای جدید کشور توسط کارشناسان رسمی دادگستری انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد‌علی حاجی‌زاده در خصوص عرصه واحدهای ویلایی مهر گفت: بر اساس مصوبه شورای مسکن که توسط وزیر وقت راه و شهرسازی در سال ۹۲ ابلاغ شده، خرید عرصه پروژه‌های ویلایی برای متقاضیان به صورت خودمالک و اساساً از شروط قرارداد واگذاری بوده است.

عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، افزود: باوجود شفافیت مصوبه قانونی در راستای نحوه قیمت گذاری و فروش عرصه، هیئت مدیره شرکت عمران برای متقاضیانی که پرداخت نقدی داشته باشند ۳۰ درصد تخفیف اعمال میکند و برای کسانی‌ که کلیه بدهی‌های اعیان خود را تا پایان پائیز سالجاری تسویه کنند این رقم به ۴۵ درصد تخفیف خواهد رسید.

حاجی‌زاده افزود: در زمان حاضر عرصه واحدهای ویلایی با میانگین ۸۰ میلیون تومان و واحدهای آپارتمانی هم با میانگین ۲۵میلیون تومان عرضه می‌شود که عواملی همچون موقعیت، وسعت پلاک، تعداد واحدها و متراژ واحد و..‌.، در تعیین درصد قدرالسهم مشاعات ملاک‌عمل است که توسط کارشناسان رسمی دادگستری بررسی و اعلام می‌شود.

وی افزود: شرکت عمران نهایت اهتمام و توجه را به متقاضیان واحدهای مسکونی مهر داشته، به گونه‌ای که اجحافی به متقاضیان عرصه تحمیل نشود.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران افزود: دولت برای متقاضیان معرفی شده از سازمان های حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد نیز تخفیفات ویژه را خارج از تخفیفات موجود قائل شده و مجموعه شرکت عمران هم مکلف به اجرای آن بوده و تمامی درآمدهای حاصل از فروش عرصه بحساب خزانه دولت واریز می‌شود.

به گزارش شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، حاجی‌زاده توضیح داد: خدمات مسکن مهر شهر جدید هشتگرد بر بستر الکترونیک یا حضوری است که امیدواریم در شرایط کرونا از فرصت ایجاد شده در بستر الکترونیک استفاده کنند.