شناسهٔ خبر: 99752 - سرویس ریلی

با حضور مدیرعامل شرکت راه‌اهن انجام شد:

برگزاری جلسه ستاد ارتقاء ایمنی راه آهن

میعاد صالحی جلسه ستاد ارتقاء ایمنی و مدیریت بحران با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ساختمان شهدای راه آهن (ساختمان مرکزی) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه ستاد ارتقاء ایمنی به منظور اتخاذ تمهیدات و اقدامات لازم در راستای ارتقاء ایمنی، جهت جابجایی ایمن مسافر و بار برگزار شد. این جلسه به عنوان اولین جلسه ستاد ارتقاء ایمنی بعد از انتصاب مدیرعامل جدید و با دستور وی تشکیل شد و تذکرات مهم و راهبردی برای ارتقاء و جهش ایمنی صادر شد. 

در ادامه به بحث و بررسی دقیق کارشناسی در خصوص سوانح ریلی از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخته و مقرر شد گزارشات تفصیلی و عملیاتی با جزئیات، تهیه و در ابتدای هفته آتی ارائه شود تا تمهیدات لازم برای جلوگیری از رخداد سوانح مشابه اندیشیده شود.

این جلسه با حضور مدیرعامل، قائم مقام و معاونان و مدیران راه آهن در سالن طبقه هفدهم و همچنین مدیران کل مناطق راه آهن از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد.

سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست تاکید کرد: حمل و نقل ریلی مزایای فروانی نسبت به دیگر روش های حمل و نقل دارد، اما ایمنی بسیار زیاد مهمترین وجه تمایز آن با دیگر شیوه های حمل و نقل است. بنابراین توجه به حفظ سلامت و جان مردم، مهمترین اولویت راه‌آهن است. 

مدیرعامل شرکت راه آهن ادامه داد: از آنجایی که در خانواده بزرگ راه آهن اولویت اصلی توجه به ایمنی است، نباید ایمنی صرفا در شعار گرامی داشته شود بلکه باید به الزامات آن توجه شود. زیرا عدم توجه به این مهم و وقوع حوادث، باعث خواهد شد تا زحمات گسترده همکاران به کلی تحت الشعاع قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هر چه به موضوع ایمنی توجه شود احتمال بروز مخاطرات کاهش می یابد و ما امیدواریم با عمل به دستورالعمل‌ها و رعایت نظم و انضباط در محیط کاری، شاهد ارتقاء ایمنی در صنعت حمل و نقل ریلی کشور باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: یکی از مهمترین دلایلی که مردم برای انتخاب قطار به عنوان وسیله حمل و نقل خود در نظر می گیرند ایمنی سفر با قطار است، لذا توجه به شاخص های ایمنی و پایبندی به آن در بخش های مختلف صنعت ریلی، اطمینان خاطر بیشتری برای مسافران به وجود می آورد.

صالحی در ادامه بر ارائه خدمات مطلوب به مسافران و تکریم آنها در شبکه ریلی کشور و ایستگاه های راه ‎آهن تاکید کرد و افزود: برای تحقق این مساله مهم، ادارات کل ستادی و مناطق و شرکت های حمل ونقل ریلی باید تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، همچنین در این جلسه سیاست‌های کلان حوزه ریلی در حوزه ایمنی و دستورالعمل مدیریت حوادث، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.