شناسهٔ خبر: 99797 - سرویس هوایی

مديرکل فرودگاه‌های آذربايجان غربی خبر داد:

افزايش شاخص‌های آماری فرودگاه اروميه و خوی در نيمه اول امسال

فرودگاه ارومیه مديرکل فرودگاه‌های آذربايجان غربی از افزايش پرواز، مسافر و بار فرودگاه اروميه در نيمه اول امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته و افزايش ۱۰۰ درصدی پروازهای خارجی فرودگاه اروميه و افزايش ۱۰۰ درصدی شاخص‌های آماری فرودگاه شهدای خوی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی نائل قراملکی گفت: تعداد کل پروازهای داخلی و خارجی انجام شده در شش ماهه اول امسال را ۱۷۷۴ پرواز اعلام کرد و افزود: در مدت مذکور ۱۶۵۷ پرواز در مسیر داخلی و ۱۱۷ پرواز در مسیر خارجی در این فرودگاه نشست و برخاست کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ ، رشد ۲۴ در صدی در کل پروازها و به تفکیک رشد ۱۶ در صدی در پروازهای داخلی و رشد ۱۰۰ درصدی در پروازهای خارجی داشته است.

وی تعداد کل مسافر جابجا شده در این مدت را بیش از ۱۴۳ هزار مسافر با رشد ۱۴ در صدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته اعلام کرد.

قراملکی همچنین افزود: آمار ارسال و پذیرش بار در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ با مدت مشابه در سال ۹۹ رشد ۴۵ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی همچنین از کاهش ۱۸ درصدی اعزام و پذیرش مسافر و کاهش یک درصدی ارسال و پذیرش بار در شهریور ماه امسال نسبت به شهریور ماه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مقایسه فقط آمار نشست و برخاست پروازها در ارومیه ۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گفته وی شهریور ماه امسال نسبت به ماه گذشته آن شاهد رشد ۱۵ درصدی در نشست و برخاست پروازها و رشد ۱۶ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و همچنین ارسال و پذیرش بار در این فرودگاه  بودیم.

گفتنی است؛ در حال حاضر از فرودگاه ارومیه هفته ای ۹۶ پرواز رفت و برگشت توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر، آتا، قشم ایر، معراج، کاسپین، آسمان و ترکیش ایر در مسیرهای تهران، مشهد و استانبول انجام می شود.

رشد ۱۰۰ در صدی پرواز،مسافر و بار فرودگاه شهدای خوی در نیمه اول سال

به‌ گزارش روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان آذربایجان غربی؛  قراملکی همچنین افزود: در شش ماهه نخست سال جاری از فرودگاه شهدای خوی ۱۵۰ نشست و برخاست و ۴۹۶۶ مسافر اعزام و پذیرش شده است که در مقایسه با سال ۹۹ رشد ۱۰۰ در صدی داشته است.

در پایان قراملکی میزان ارسال و پذیرش بار از این فرودگاه را ۴۹ تن با رشد ۱۰۰ در صدی عنوان کرد.