شناسهٔ خبر: 99824 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

آلودگی هوا در تهران و شهرهای صنعتی/بارش برف در برخی مناطق کوهستانی/کاهش ۵ تا ۹ درجه‌ای دما در سواحل‌شمالی، شمال‌غرب و شمال‌شرق

بارش برف در جاده کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام تداوم بارش در برخی از استان‌های کشور، برای مناطق کوهستانی بارش برف را پیش‌بینی کرد و از آلودگی هوا در تهران و شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به تازه‌ترین وضعیت جوی کشور برای امروز ۱۰ آبان و روزهای آتی اظهار کرد:‌ امروز و فردا در مناطقی از آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، بلندی‌های استان‌های قزوین، البرز و تهران، گاهی بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد. در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، اراک و مشهد، افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی شده است.  

رفیعی ادامه داد: چهارشنبه با ورود موج داخل کشور در شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، غرب اصفهان و بلندی‌های شمالی خوزستان، بارش‌ها آغاز می‌شود که به شکل رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد بود.

وی توضیح داد: روز چهارشنبه بتدریج با شمالی‌شدن جریانات، بر روی دریای‌خزر، بارش‌ها در سواحل خزر آغاز می‌شود. بتدریج خراسان‌شمالی و شمال خراسان‌رضوی نیز بارش خواهند داشت. پنجشنبه بر میزان بارش‌ها در این مناطق افزوده می‌شود. گستره بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد است. جمعه از میزان بارش‌ها در نوار شمالی کشور کاسته می‌شود و مناطقی از جنوب‌غرب و غرب کشور، بارش، خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی هفته بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف رخ می‌دهد. همچنین طی امروز و فردا، دریای خزر، مواج و متلاطم است.

به گفته رفیعی، طی روزهای چهارشنبه تا جمعه در سواحل شمالی، شمال‌غرب و شمال‌شرق کشور، دمای هوا بین ۵ تا ۹ درجه کاهش پیدا می‌کند. همین کاهش دما را طی روزهای پنجشنبه تا شنبه برای دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، غرب و شرق کشور انتظار داریم.

رفیعی ادامه داد: آسمان تهران امروز نیمه ابری است و در ساعات بعدازظهر احتمال بارش پراکنده وجود دارد. حداکثر دمای پایتخت به ۲۲ درجه بالای صفر و حداقل دما به ۱۶ درجه بالای صفر می‌رسد. همچنین، سردترین مرکز استان، شهرکرد با دمای یک درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان نیز بندر عباس با ۳۸ درجه بالای صفر، گزارش شد.