شناسهٔ خبر: 99836 - سرویس هواشناسی

مدیرکل مرکز علوم جو و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور:

پنجمین کنفرانس بین‌المللی اقیانوس‌شناسی خلیج فارس با شعار توسعه دریامحور برگزار می‌شود

خلیج فارس مدیرکل مرکز علوم جو و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور از برگزاری پنجمین کنفرانس بین‌المللی اقیانوس‌شناسی خلیج فارس در بهمن‌ماه خبر داد.

بهزاد لایقی، مدیرکل مرکز علوم جو و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری پنجمین کنفرانس بین‌المللی اقیانوس‌شناسی خلیج فارس گفت: این کنفرانس با مجوز کمیسیون فرهنگی هیات دولت در تاریخ سوم و چهارم بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود و اکنون در حال اطلاع‌رسانی و پذیرش مقالات از محققان هستیم. البته با توجه به شیوع بیماری کرونا برگزاری این کنفرانس به صورت مجازی خواهد بود.

وی ادامه داد: شعار این کنفرانس توسعه دریامحور با تمرکز بر سواحل جنوبی کشور است. محققان می‌توانند هر ایده‌ و مقاله‌ای را در زمینه توسعه دریامحور، در حوزه‌های هواشناسی دریایی، اقیانوس‌شناسی، تغییر اقلیم، محیط زیست دریایی، استفاده از منابع زنده و غیر زنده دریا، حمل‌ونقل و اقتصاد دریا، حقوق و جغرافیای سیاسی مربوط به دریا و توسعه گردشگردی به این همایش ارائه دهند و همایش پذیرای این ایده‌ها خواهد بود.

لایقی افزود: در این کنفرانس استادید مطرحی به عنوان سخنران کلیدی دعوت شده و به ایراد سخن خواهند پرداخت. همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوعی در زمینه علوم دریایی نیز برنامه‌ریزی شده که امکان شرکت در این کارگاه‌ها در زمان برگزاری کنفرانس در اختیار علاقه‌مندان خواهد بود.