شناسهٔ خبر: 99888 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خبر داد:

امروز آسمان تهران قسمتی ابری گاهی نیمه‌ابری همراه با غبار محلی/ افزایش و انباشت غلظت آلاینده‌های جوی در تهران، کرج، اصفهان و مشهد/ تداوم بارش‌ها در سواحل دریای خزر، غرب و شمال کشور

آلودگی هوا کارشناس سازمان هواشناسی کشور، آسمان امروز تهران را قسمتی ابری، گاهی نیمه‌ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی کرد و گفت: امروز در شهرهای تهران، کرج، اصفهان و مشهد افزایش و انباشت غلظت آلاینده‌های جوی را شاهد خواهیم بود.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی با بیان اینکه حداکثر دمای امروز تهران ۲۵ و فردا ۲۳ درجه بالای صفر خواهد بود و حداقل دما نیز به ۱۴ درجه بالای صفر خواهد رسید، افزود: روز پنج‌شنبه تا شنبه در نیمه شمالی کشور دمای هوا بین ۶ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت.

وی گفت: امروز در مناطقی از آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، کردستان و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البزر و تهران گاهی بارش پراکنده و وزش باد روی می‌دهد.

گودرزی همچنین اعلام کرد: روز چهارشنبه در آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، همدان، زنجان و بخش‌هایی از استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

به‌گفته وی در مناطق سردسیر و مرتفع نیز بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تداوم بارش‌ها در روز پنج‌شنبه در سواحل دریای خزر، غرب و شمال کشور، پیش‌بینی کرد: همین‌طور استان‌های اصفهان، تهران، خراسان شمالی، شمال و شرق خراسان رضوی، ارتفاعات و غرب سمنان، مناطقی از یزد، خوزستان، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد، البرز و قزوین شاهد بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف خواهیم بود.

گودرزی همچنین وضعیت دمای استان‌های کشور را در روز پنج‌شنبه تا شنبه در نیمه شمالی کشور همراه با کاهش بین شش تا ۱۲ درجه‌ای اعلام کرد و گفت: باتوجه‌ به این کاهش دما و سرد شدن هوا به کشاورزان نسبت به جمع‌آوری و انتقال محصولات باغی و زراعی به داخل انبارها توصیه می‌‌شود.

وی همچنین توصیه‌ کرد که باتوجه‌ب ه بارش برف در مناطق مرتفع و کوهستانی مردم در ترددهای جاده‌ای و همین‌طور فعالیت‌های کوه‌نوردی احتیاط کنند و در مصرف حامل‌های انرژی مدیریت داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور همچنین پیش‌بینی کرد: در مناطق اعلامی با وضعیت بارندگی، در آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، همدان، کردستان، کرمانشاه و زنجان روز چهارشنبه بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت.

به‌گفته وی همچنین روز پنج‌شنبه نیز علاوه بر این مناطق، در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، کردستان، لرستان، همدان، قم، مرکزی، اصفهان و غرب استان سمنان، چهارمحال و بختیاری، البرز، تهران، قزوین و شرق کرمانشاه احتمال بالا آمدن آب سطح رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر وجود دارد. همچنین لغزندگی جاده‌ها همراه با کاهش دید به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی علاوه‌بر این با اشاره به مواج بودن آب‌های دریای خزر روزهای پنجشنبه و جمعه گفت: سردترین مرکز استان نیز بیرجند و شهرکرد با دمای حداثل یک درجه بالای صفر گزارش شده‌اند؛ همچنین بجنورد دو درجه بالای صفر و همدان نیز چهار درجه بالای صفر هستند.

وی با اظهار اینکه سردترین شهر کشور سردبیشه در استان خراسان شمالی با دمای سه درجه زیر صفر است، تصریح کرد: شهرهای فرخ شهر در استان چهارمحال و بختیاری، لاله‌زار در استان کرمان و بویین و میان دشت در استان اصفهان امروز دمای صفر درجه را تجربه کردند.