شناسهٔ خبر: 99905 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خبرداد

پروژه بهسازی محور ترانزیتی قدیم قم – تهران اجرا و به بهره برداری رسید

خبر به منظور ارتقا سطح ایمنی ، تسهیل ترافیک و صیانت ازمحورهای مواصلاتی ، طرح بهسازی جاده قدیم قم – تهران اجرا و به بهره برداری رسید .

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی (قم )، به منظور ارتقا سطح ایمنی ، تسهیل ترافیک و صیانت ازمحورهای مواصلاتی ، طرح بهسازی جاده قدیم قم – تهران اجرا و به بهره برداری رسید .
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم درتوضیحی مجمل درخصوص خبر فوق افزود : جاده قدیم قم – تهران درزمره محورهای شریانی – ترانزیتی کشور است که در اتصال ۱۷ استان جنوبی – غربی به مرکز از نقش کریدوری چشمگیری برخوردار است .

اکبر نوروزپور با یادآوری این مهم که به دلیل موقعیت ترانزیتی و ترافیک ترکیبی محور قدیم قم – تهران که غالبا شامل وسائط نقلیه نیمه سنگین می شود  تصریح کرد : درطول سال اقداماتی درقالب طرحهای پیمانی – امانی به منظور ارتقا سطح ایمنی و صیانت از این محور اجرا می شود کما اینکه طی یکسال گذشته شاهد اجرای سیستم روشنایی ، بهسازی ، احداث پارکینگ اضطراری و...درسطح آن بوده ایم .
وی درادامه به اجرا و بهره برداری از طرح بهسازی باند برگشت محور قدیم قم – تهران ( لاین غربی ) اشاره و تصریح کرد : طول مسیراجرایی پروژه ۱۴ کیلومتر ودرمقطع کیلومتر ۴۰ الی ۲۶ باند برگشت ( تهران - قم) واقع شده است .

نوروز پور میزان اعتبار هزینه شده جهت اجرای طرح بهسازی این قطعه از محور قدیم – قم – تهران را افزون بر ۷۵ میلیارد ریال دانست و افزود : با توجه به ضرورت اعمال محدودیت ترافیکی جهت اجرای طرحهای عمران جاده ای که درمحورهای ترانزیتی منوط به فراهم امدن شرایط خاص است و همچنین متغیرهای بازار مصالح ، روند اجرایی طرح یهسازی محور قدیم قم – تهران با تانی صورت گرفت .
اکبر نوروز پور به کاربندی متدهای نوین دراجرای پروژه بهسازی محور قدیم قم – تهران را ازدیگر دلایل طولانی شدن زمان اجرای آن برشمرد و افزود : بهره مندی از متدهای بروز درامر نگهداری راهها موجب ارتقا کیفی اقدامات ، افزایش طول عمر آسفالت ، کاهش هزینه ها ، ارتقا ایمن ، کاهش آلودگی محیط زیست و ...می شود .

وی دربخش دیگری ازاین خبر به برخی اقدامات صورت گرفته درراستای بهسازی محور قدیم قم – تهران پرداخت و اظهار داشت : با توجه به برآیند مطالعات و بررسی های به عمل آمده نسبت به لکه گیری هندسی ۶ کیلومتر از مسیر و همچنین اجرای درزگیری به میزان ۳۴ هزار متر طول اقدام شد .

نوروز پور با ذکر این مهم که پس از اجرای لکه گیری و درزگیری ، نسبت به روکش آسفالت تمامی مسیر ۱۴ کیلومتری پروژه اقدام شد خاطر نشان ساخت : همانطور که پیشتر عنوان شد به دلیل اهمیت محور ترانزیتی قدیم قم – تهران ، ارتقا کیفی و افزایش ضریب ایمنی آن دراولویت برنامه های این اداره کل قراردارد کمااینکه بزودی شاهد کلید خوردن طرح بهسازی ۱۱ کیلومتر دیگر از این محور خواهیم بود .