شناسهٔ خبر: 99909 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سرایان خبر داد:

اجرای ۱۵ کیلومتر عملیات بهسازی محور آیسک _سه قلعه

رییس اداره سرایان- اقا ی فرخیpsd.jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سرایان از عملیات بهسازی و تعریض محور آیسک سه قلعه در این شهرستان به طول ۱۵ کیلومتر خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرساز ی( خراسان جنوبی) سید محمد فرخی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سرایان گفت: عملیات بهسازی محور آیسک - سه قلعه حد فاصل آیسک - دوحصاران -  بغداده - حجت آباد به طول ۱۵ کیلومتر در حال انجام است.

فرخی ادامه داد: بهسازی این محور از مطالبات به حق و مهم بخش­های آیسک، سه قلعه و روستاهای تابعه است.

وی با اشاره به افزایش تردد کامیون­ها و ناوگان سنگین باری طی چند سال اخیر در این محور به دلیل وجود معادن فعالیت در منطقه تصریح کرد: این در حالی است که جاده موجود با مشخصات راه روستایی و سبک احداث شده لذا بهسازی و تعریض این محور ضروری به نظر می‌رسید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سرایان افزود: در این راستا جلسات و بازدیدهای متعددی با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان صورت گرفته و در کمیته برنامه ­ریزی در سال ۱۴۰۰، قسمتی از اعتبار مورد نیاز در این خصوص تامین و اختصاص داده شده است.

فرخی یادآورشد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری و در راستای کاهش هزینه‌ها و استفاده بهینه از نیروها و ماشین آلات راهداری شهرستان عملیات خاکی پروژه بصورت امانی در حال انجام است و تکمیل پروژه (شامل؛ اجرای ابنیه فنی و اجرای آسفالت) بصورت پیمانی با توجه به تخصیص انجام خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرایان با اشاره به اینکه از نکات مهم این پروژه همکاری و  مشارکت و رانندگان و کامیون داران روستاهای تابعه بخصوص روستاهای بغداده و دو حصاران در خصوص حمل مصالح است خاطر نشان کرد: با مشارکت نیروهای راهداری و رانندگان و کامیون داران، هم اکنون خاکریزی ۵ کیلومتر از محور انجام و ادامه کار و تکمیل پروژه در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قرار دارد.