شناسهٔ خبر: 99925 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران خبر داد:

افزايش ۴۳ درصدی مسافر و ۴۸ درصدی پرواز در فرودگاه‌های استان مازندران

فرودگاه ساری در نيمه اول سال جاري تعداد ۱۵۴۷۳ مسافر در قالب ۲۵۶۶ پرواز از فرودگاه‌های مازندران سفر کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعداله وطن وطن خواه مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران گفت: در شش ماهه  اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع، در اعزام و پذیرش مسافران ۴۳ درصد و و در تعداد پرواز انجام شده ۴۸ درصد رشد داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه با فروکش کردن کرونا اقبال مردم به مسافرت بویژه مسافرت های هوایی افزایش یافته، افزود: علیرغم محدودیت های اعمال شده در قالب پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت در پذیرش مسافر، آمارها از افزایش مسافرت و استقبال بیشتر مردم نسبت به سال گذشته از سفرهای هوایی نشان می‌دهد.

مدیرکل فرودگاه های استان، تعداد پروازها در فرودگاه شهدای ساری در شش ماه اول  سال را ۲۰۱۶ پرواز و میزان مسافر اعزام و پذیرش شده را در این مدت ۱۳۲ هزار ۶۵۸ نفر اعلام کرد که رشد ۷۸ درصد در آمار پروازها و ۶۴ درصدی در آمار مسافر را در پی داشته است.

همچنین در نیمه اول سال جاری تعداد ۱۴۷۸۸ مسافر در قالب ۴۰۰ پرواز از فرودگاه شهدای رامسر و تعداد ۷۲۹۱ مسافر در قالب ۱۵۰۰ مسافر از فرودگاه شهدای نوشهر اعزام و پذیرش شده اند.

وطن خواه  با اشاره به راه اندازی پرواز در مسیر کیش - رامسر - کیش از اواخر شهریور و کیش - نوشهر - کیش از نیمه دوم مهرماه اظهار داشت: بر اساس پیگیری های مسئولین استانی و درخواست از جانب مردم و متولیان گردشگری استان، پروازها در مسیر کیش برنامه ریزی شده و در صورت استقبال و تقاضای مردم،افزایش خواهد داشت.

به گزارش روابط اداره کل فرودگاه‌های مازندران؛ در حال حاضر از فرودگاه‌های استان هر هفته پرواز در مسیرهای مختلف از جمله تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، بندرعباس، شیراز، اهواز، کیش و عسلویه انجام می‌شود.