شناسهٔ خبر: 99937 - سرویس هواشناسی

هشدار سطح نارنجی هواشناسی:

تشدید فعالیت سامانه بارشی در اکثر استان‌های کشور/ لزوم به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در هنگام عبور از گردنه‌های برفگیر

هشدار هواشناسی سازمان هواشناسی یک هشدار سطح نارنجی هواشناسی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی با صدور یک هشدار سطح نارنجی هواشناسی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در گیلان، مازندران، گلستان، شمال تهران، جنوب همدان، جنوب مرکزی، ارتفاعات سمنان قم، تهران، البرز، نیمه غربی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کرمان و غرب یزد خبر داد.

این سامانه از پنج‌شنبه ۱۳ آبان آغاز شده و تا شنبه ۱۵ آبان ادامه دارد. نوع مخاطره آن بارش شدید باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف و اثر مخاطره آن آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها توام با کاهش دید، مه آلودگی تاخیر یا احتمال لغو پروازها، احتمال برخورد صاعقه، کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر است.

بنابراین اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در هنگام عبور از گردنه‌های برفگیر، بازگشایی آبروهای درون شهری و دهانه پل‌ها، آمادگی راهداری برای بارش برف در گردنه ها و تمهیدات لازم جهت جابجایی عشایر کوچ رو توصیه می‌شود.