شناسهٔ خبر: 99955 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خبر داد:

کاهش محسوس دما در بیشتر مناطق کشور/ احتمال جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر در نیمه شمالی

آبگرفتگی کارشناس سازمان هواشناسی کشور، آسمان امروز تهران را قسمتی ابری، گاهی نیمه‌ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی کرد و گفت: در روزهای آینده کاهش محسوس دما را در اکثر مناطق کشور شاهد خواهیم بود.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به تازه‌ترین وضعیت جوی کشور برای امروز ۱۲ آبان و روزهای آتی اظهار کرد:‌ با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، البرز، تهران، قزوین و خراسان شمالی بارندگی رخ خواهد داد. فردا علاوه بر این مناطق در استان‌هایی مثل خراسان رضوی، سمنان، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان شاهد بارندگی خواهیم بود.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها روز پنجشنبه در استان‌های ساحلی خزر تشدید می‌شود و از روز جمعه تا یکشنبه نیز بارش‌ها در شمال غرب تضعیف شده اما در استان‌های ساحلی دریای خزر، برخی نقاط تهران، البرز، همدان، قزوین، مرکزی، اصفهان، کرمان، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد و هرمزگان بارندگی‌ ادامه خواهد داشت.

شدت بارش‌ها در روز پنجشنبه در گیلان، مازندران، گلستان، شمال تهران، جنوب همدان، جنوب مرکزی، غرب و شمال اصفهان و ارتفاعات سمنان خواهد بود. احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها توام با کاهش دید، مه‌ گرفتگی و لغو پروازها در این مناطق وجود دارد. همچنین احتمال برخورد صاعقه و کولاک برف در مناطق سردسیر این مناطق نیز دور از انتظار نخواهد بود.

گودرزی گفت: از پنجشنبه تا شنبه هفته آتی در بیشتر مناطق کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد و بارش در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود. در روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از اصفهان و سمنان وزش باد و خیزش گرد‌وخاک رخ می‌دهد. دریای خزر نیز از بعدازظهر امروز تا روز جمعه مواج و طوفانی خواهد بود. 

وی افزود: امروز آسمان تهران قسمتی ابری همراه با غبار محلی است اما از بعدازظهر افزایش ابر و بارش‌های پراکنده انتظار می‌رود. بیشینه دما امروز در ایستگاه مهرآباد به ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید، اما هوای تهران در روزهای آتی سردتر خواهد شد.