شناسهٔ خبر: 99957 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:‌

تحویل و تحول ۳ هزار هکتار از اراضی ملی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

محبت خواه5.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از تحویل و تحول ۸ پلاک دماوند با مساحت ۱۹۶۵ هکتار ویک پلاک از اراضی ملی شهر قدس و شهریار به مساحت حدود ۱۰۳۶ هکتار از اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ،مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از تحویل و تحول ۸ پلاک دماوند با مساحت ۱۹۶۵ هکتار ویک پلاک از اراضی ملی شهر قدس و شهریار به مساحت حدود ۱۰۳۶ هکتار از اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد.

خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام این خبر گفت: کارگروه مشترکی بین اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و منابع طبیعی استان تهران تشکیل شد و با توجه به ظرفیت‌های قانونی موجود سعی این بود که مسایل مربوط به اراضی داخل محدوده و حریم شهرها تعیین تکلیف شود.

وی افزود: این طرح در شهرهای دماوند و شهریار  اجرا شد که ۸ پلاک دماوند با  مساحت ۱۹۶۵ هکتار و پلاک ۵۲ اصلی موسوم به بها به مساحت حدود ۱۰۳۶ هکتار از اراضی شهر قدس و شهریار تحویل این اداره کل شد.

محبت خواه در ادامه گفت: این اراضی به نمایندگی از دولت به‌نام سازمان ملی زمین و مسکن تغییر نمایندگی می‌دهد و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مسئولیت نگهداری، حفاظت، اقدامات رفع تصرف و مسایل حقوقی این اراضی را برای حفاظت از اراضی دولتی و اعاده حقوق بیت‌المال عهده‌دار می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در پایان با قدردانی از عوامل ایجاد تفاهم‌نامه های فی مابین یادآور شد: در راستای اجرای تفاهم‌نامه که بین سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان جنگل‌ها، آبخیزداری و منابع طبیعی کشور انجام شد،. جهت تحویل و تحول زمین‌ها راهکارهایی ارائه شد.