شناسهٔ خبر: 161002 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پویش نوروزی《چشم به راهیم》 در جنوب سیستان و بلوچستان اجرا می شود

شهرام مبارکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: پویش سراسری «چشم به راهیم» با هدف ارتقای ایمنی، کاهش حوادث رانندگی و آگاه‌سازی مسافران نوروزی، در جنوب استان اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر؛ شهرام مبارکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان گفت: پویش سراسری «چشم به راهیم» با هدف ارتقای ایمنی، کاهش حوادث رانندگی و آگاه‌سازی مسافران نوروزی، در استان اجرا می شود.

مبارکی افزود: سال گذشته هم پویشی در این زمینه برگزار شد اما پویش امسال بصورت کامل‌تر برنامه‌ریزی شده است و از روز شنبه بیست و ششم اسفند تا سیزدهم فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی این پویش، تشویق سرنشینان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی به استراحت در طول سفر برای رفع خستگی و کاهش سوانح رانندگی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این پویش با برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی، هنری و آموزشی اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت، می‌تواند بسیاری از حوادث جاده‌ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت رانندگان، مجتمع‌ های خدمات رفاهی و ایستگاه‌های اجرای طرح پویش «چشم به راهیم» است.

مبارکی گفت: اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و نوروز و افزایش جاذبه‌های جاده‌ای با برنامه‌های هنری از مهمترین اهداف این پویش در جنوب سیستان و بلوچستان است.