شناسهٔ خبر: 162534 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای طرح نوروزی؛

کنترل فنی بیش از ۳۰۰ ناوگان عمومی گلستان انجام شد

گلستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: با اجرای طرح کنترل مبداء-مقصد ناوگان حمل ‌و نقل عمومی جاده‌ای از ۲۴ اسفندماه گذشته تا دهم فروردین جاری، کنترل فنی بیش از ۳۰۰ ناوگان عمومی استان در راستای ارتقای ایمنی سفرهای نوروزی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، محسن عامریون با اشاره به اجرای طرح کنترل مبداء-مقصد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در بیش از ۳۰۰ ناوگان عمومی استان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون، اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح کنترل و نظارت بر تردد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای با تأکید بر ناوگان اتوبوسی و مینی بوسی تأثیر قابل توجهی در افزایش ایمنی تردد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای داشته است، به‌جهت ارتقای ایمنی تردد و بررسی وضعیت ایمنی ناوگان عمومی جاده‌ای در آستانه تعطیلات دور دوم سفرهای نوروزی تشدید می‌شود.

وی، نظارت عالیه و گسترده در سفرهای حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای را جزو برنامه‌ها و مأموریت‌های مهم اداره کل دانست و با تأکید بر رعایت کامل جوانب ایمنی توسط رانندگان، خواستار همکاری و تعامل حداکثری کاربران جاده‌ای با تیم‌های کنترل و نظارت راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و پلیس‌راه در راستای اجرای این طرح شد.

به گفته عامریون، مهم‌ترین اقداماتی که در این طرح انجام‌می‌شود شامل افزایش مدت زمان ارائه خدمات در مراکز معاینه فنی، پیاده‌سازی سامانه کنترل هوشمند و برخط مراکز معاینه فنی، کنترل تردد ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق سامانه‌های هوشمند جاده‌ای و اجرای طرح کنترل مبداء-مقصد ناوگان عمومی در سطح شبکه راه‌های استان است که با نظارت و حضور مدیران و کارشناسان ستادی و شهرستانی اداره کل در سراسر استان در حال اجراست.

معاون حمل و نقل گلستان اضافه‌کرد: این طرح در محل گلوگاه‌های پرتردد (پاسگاه‌های پلیس‌راه. پایانه‌ها و راهدارخانه‌ها ) و با همکاری پلیس‌راه و ادارات شهرستانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به اجرا در آمده و در آن بر تجهیزات ایمنی خودرو، اسناد و مدارک راننده و ناوگان و همچنین سلامت فنی ناوگان و غیره تأکید می‌شود.