شناسهٔ خبر: 162565 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یازدهمین روز فروردین انجام شد؛

بازدید رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان رضوی از ایستگاه راه آهن مشهد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با همراهی مدیر کل راه آهن استان از ایستگاه راه آهن مشهد بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌رضوی)، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان از فضای مقابل ایستگاه مسافری، سالن مسافری، مرکز کنترل ترافیک، دفتر مدیریت بحران و سکوی مسافری بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی ضمن تبریک فرارسیدن آغاز بهار طبیعت، گرامیداشت شبهای قدر و تسلیت ایام سوگواری امیرالمومنین حضرت علی (ع) پیام دکتر مهرداد بذرپاش مقام عالی وزارت راه و شهرسازی را اعلام و از زحمات همه جانبه پرسنل راه آهن استان در ارائه خدمات به زائرین، مسافرین و گردشگران نوروزی قدردانی کرد.

در ادامه این بازدید مصطفی نصیری مدیر کل راه آهن خراسان گزارشی از نحوه فعالیت مرکز کنترل، کشیک ایام نوروز و همچنین تعداد رام قطار مسافری ورودی و خروجی اداره کل راه آهن استان را بیان کرد.  

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: در مدت فعالیت نوروزی قطارهای مسافربری از ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین ماه جاری روزانه برای مسافرت ۳۷ هزار مسافر در قالب ۷۷ رام قطار مسافربری از ۲۷ شهر و مرکز استان در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد برنامه ریزی شده‌است.

وی افزود: این در حالی است که در ماه‌های گذشته و طبق روال عادی، روزانه به‌طور میانگین ۳۴ هزار مسافر از طریق ۷۳ رام قطار مسافربری در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا می‌شدند.

نصیری گفت: در مدت فعالیت قطارهای نوروزی تاکنون هیچ قطاری لغو نشده و حرکت قطارها از مبدأ مشهد با تأخیر همراه نبوده است.

در این بازدید محمد رضا شکیبا رئیس اداره هماهنگی حمل و نقل اداره کل؛ داعی را همراهی کرد.

گفتنی است ۷۰ درصد قطارهای مسافربری برون شهری کشور پارسال به مسیر مشهد اختصاص یافته‌بود.