شناسهٔ خبر: 162621 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۱۱ میلیون و ۷۲۸ هزار تردد در راه‌های استان مرکزی / آزادراه ساوه - تهران پرترددترین محور استان

جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با بیان اینکه از آغاز طرح نوروزی تاکنون بیش از ۱۱ میلیون و ۷۲۸ هزار تردد در راه های استان به ثبت رسیده است، گفت: آزادراه ساوه-تهران و اراک-شازند پرترددترین محورها در این ایام بودند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی (۲۴ اسفند) تا پایان روز ۱۰ فروردین سال جاری ۱۱ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۹۷ تردد انواع وسیله نقلیه توسط ۷۰ سامانه هوشمند ترددشمار آنلاین(برخط) ثبت شده است.

وی افزود: از این تعداد تردد یک میلیون و ۴۸۲ هزار و ۲۸۴ تردد مربوط به ناوگان سنگین و ۴۸ هزار و ۷۰۴ دستگاه نیز مربوط به ناوگان اتوبوسی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی بیان کرد: از آغاز طرح نوروزی بیش از دو میلیون و ۴۸۵ هزار خودرو وارد استان و دو میلیون و ۶۶۴ هزار و ۲۴۲ دستگاه انواع وسیله نقلیه نیز از استان خارج شدند.

جهانی تعداد خودروهای ورودی به مرکز استان(اراک) را بیش از یک میلیون و ۴۴ هزار وسیله نقلیه و تعداد خودروهای خارج شده از این شهر را یک میلیون و ۱۶۴ هزار خودرو برشمرد.

به گفته وی میانگین سرعت متوسط خودروهای عبوری از راه‌های استان مرکزی در این ایام برابر با ۸۶ کیلومتر بر ساعت بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی ادامه داد: آزادراه تهران-ساوه با ۷۱۱ هزار و ۳۹۳ تردد و شازند-اراک با ۵۶۷ هزار تردد دو محور پرتردد استان از آغاز طرح نوروزی تاکنون بودند.