شناسهٔ خبر: 162751 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۳۱ درصدی تردد اتوبوس در شبانه روز گذشته در استان مرکزی

سیفوری اراک رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از ثبت بیش از ۶۹۴ هزار تردد خودرو طی شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: تردد ناوگان اتوبوسی در این مدت ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، میثم سیفوری رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به تحلیل ترددهای در جاده‌های استان در روز سیزدهم فروردین سال جاری گفت: در شبانه‌روز گذشته ۶۹۴ هزار و ۱۴۵ تردد توسط ۷۰ دستگاه ترددشمار آنلاین در محورهای استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته یک‌هزار و ۵۶۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی در راه‌های استان تردد داشته‌اند، افزود: بر این اساس تردد ناوگان اتوبوسی نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش همراه بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به تردد ناوگان سنگین نیز گفت: بیش از ۴۷ هزار و ۹۰۰ تردد ناوگان سنگین نیز طی این مدت ثبت شده و نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش داشته است.

سیفوری اضافه‌کرد: از مجموع ترددها در محورهای استان ۱۴۱ هزار و ۷۴۸ دستگاه انواع خودرو وارد استان شده و همچنین ۱۵۳ هزار و ۶۶۹ دستگاه انواع وسایل‌نقلیه نیز از استان خارج شده‌اند.

وی آزادراه ساوه – تهران و اراک-شازند را دو محور پر تردد استان برشمرد و گفت: میانگین سرعت خودروهای عبوری در محورهای استان ۸۸ کیلومتر بر ساعت بوده است.